31 تیر 1394
شماره خبر: 145900

انضباط شهری، تثبیت ایده آل های زندگی شهروندی را به همراه دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انضباط شهری، تثبیت ایده آل های زندگی شهروندی را به همراه دارد


شهردار کرج، انضباط شهری و جاری شدن آن در همه امور را به عنوان راهکاری برای تثبیت ایده آل ها و استانداردهای زندگی شهروندی خواند و افزود: لازمه رسیدن به این رویکرد مهم شناخت ایده ها و عقاید مردمی و به دنبال آن طراحی وضعیت مطلوب است.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب گفت: این مهم نقش بسزایی در ساخت آینده ای مطلوب و استاندارد برای شهر و شهروندان ایفا می کند. باید اذعان داشت، رسیدن به نقطه مطلوب در امر خدمت رسانی شهری از اهداف مهم مجموعه مدیریت شهری به شمار می رود و بی شک انضباط شهری تاثیر بسزایی در تحقق این امر مهم دارد. این مدیر ارشد شهری با عنوان اینکه انضباط شهری در واقع شکلی از مشارکت مردم در امور شهری است، افزود: مردم با حرکت در مسیر و چارچوب قوانین، حوزه مدیریت شهری را در تحقق اهداف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، ساختاری و... یاری می کنند.
این مسئول، جاری کردن انضباط شهری را حاصل تفکر جمعی و انجام اقدامات گروهی دانست و افزود: از شروط موفقیت در زندگی شهروندی، دستیابی به آسایش و آرامش زندگی شهری است که تحقق برنامه های خرد و کلان علاوه بر ارائه خدمات، بهره گیری از سهم بالای مشارکت های مردمی در همه امور را نیز موجب می شود. شهردار کلانشهر کرج، ارتقای کیفیت زندگی شهروندی را از برنامه های لازم و ضروری دانست که مدیریت شهری با تاکید بر انجام آن می تواند به اهداف و آرمانهای از پیش تعیین شده دسترسی پیدا کند. وی در بخش پایانی سخنانش بزرگترين نتيجه ای که از انضباط شهري حاصل می شود را دستیابی به آرامش درونی، ذهنی و روانی شهروندان ذکر و عنوان کرد: انضباط شهری مصادیق و سرفصل های متعدد امور شهری را حاصل می شود که از جمله آن می توان به موضوعات ترافیکی و کالبدی، معماری، شهرسازی، نمای ساختمانی، نظافت و تمیز بودن شهر و... اشاره كرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود