6 مرداد 1394
شماره خبر: 146273

توسعه حمل و نقل عمومی زیربنای کاهش آلودگی هوا و هزینه های اداره شهر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه حمل و نقل عمومی زیربنای کاهش آلودگی هوا و هزینه های اداره شهر است


شهردار کلانشهر کرج اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی زیربنای کاهش آلودگی هوا و هزینه های اداره شهر است و باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگسازی و آموزش شهروندی به سمت توسعه فرهنگ ترافیک و حفظ محیط زیست سوق یابد.
علی ترکاشوند با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های زودبازده با محور رفع معضل ترافیک شهری، عنوان کرد: برای رفع مشکلات ترافیکی که امروز به عنوان یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری در کلانشهرها و شهرهای با جمعیت بالا محسوب می شود، نیاز به اجرای طرح هایی داریم که در فاصله زمانی کوتاه، بیشترین و بهترین نتیجه را در راستای کاهش ترافیک شهری داشته باشند.
این مسئول ارشد شهری افزود: یکی از راههای کم شدن تردد در شهرها و کاهش ترافیک، استفاده و بهره گیری از خروجی های شهر الکترونیک است؛ بی شک تحقق این مهم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است. باید اذعان داشت، پرداختن به موضوع فرهنگ ترافیک می تواند حجم وسیعی از مشکلات شهر در این خصوص را رفع کند. ترکاشوند، اجرای پروژه های عمرانی – ترافیکی را از دیگر راهکارهای عبور از بحران ترافیک به ویژه در کلانشهری همچون کرج که زیرساختهای شهری به نسبت جمعیت و تقاضای شهروندی رشد نکرده است، خواند و گفت: برای اجرای طرحهای کلان ترافیکی نیز می توان از استعداد و ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برد؛ به منظور انجام این مهم نیازمند تامین اعتبار و جذب سرمایه های بخش خصوصی هستیم. وی، ادامه داد: تامین به موقع اعتبار و وجود مشوق هایی برای سرمایه گذاری در این بخش هر دو عامل هایی جهت رفع این معضل هستند و می توانند در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها به منظور رفع گره کور ترافیک مثمر ثمر باشند.
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر اینکه باید زمینه های ترغیب شهروندان و روی آوردن آنها به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه ریزی و انجام شود، عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری کرج نیز با توجه به اهمیت موضوع کاهش بحران ترافیک شهری اقدام به برنامه ریزی های مدون مدیریتی در راستای تحقق این مهم کرده است. ترکاشوند خاطر نشان کرد: ساماندهی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد ایستگاه های مکانیزه، تلاش برای فراهم آوردن رفاه شهروندان در تردد های روزانه از طریق ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و... از اقداماتی است که با هدف ایجاد انگیزه بیشتر شهروندان برای روی آوردن به بهره گیری از ناوگان عمومی انجام می شود. وی در پایان اجرای پروژه های ترافیکی در شهر را یادآور شد و افزود: پروژه های ترافیکی همانند بسیاری از پدیده های شهری دارای اثرات کوتاه مدت و بلند مدت هستند؛ این پروژه ها که مدیریت شهری کرج نیز بر انجام آنها تاکید دارد، زمینه ساز بروز پیامدهای مثبت بسیاری در شهر است که کاهش آلودگی زیست محیطی از جمله مهمترین آن می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود