2 دی 1391
شماره خبر: 17047

گسترش حمل و نقل عمومی ترافیک را کاهش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گسترش حمل و نقل عمومی ترافیک را کاهش می دهد


سپیدارآنلاین: مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، گسترش حمل و نقل عمومی را عاملی برای کاهش معضلات ترافیکی ذکر کرد و بر فراهم آوردن زمینه های مساعد در این خصوص تاکید کرد.
حبیب الله رزاقی با بیان این مطلب افزود: بدون شک امروزه اصلی ترین راهکارهای حل ترافیک، گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل همگانی است. وی گفت: دراین راستا اهمیت استفاده کمتر از خودروي شخصی و استفاده بیشتر از وسائط نقلیه عمومی امري ضروري است. این مسئول با اشاره به سیستم های پرکار و کارآمد امروزی در سامانه حمل و نقل عمومی اظهارداشت: از جمله این سیستم ها ناوگان اتوبوسرانی، خطور BRT و حمل و نقل ریلی است. رزاقی تاکید کرد: توسعه مطلوب و افزایش سطح کمی و کیفی بسترهای حمل ونقل عمومی، راهکار مناسبی برای رفع معضل ترافیک است.
فرهنگسازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی
مدیر مطالعات و بررسی های ترافیک شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر فرهنگسازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: آگاهی و اشراف شهروندان با راهکارهای کاهش معضلات ترافیکی نقش بسزایی در انجام این مهم ایفا می کند. رزاقی با بیان اینکه، ترافیک امری مهم از دید مسئولان است، عنوان کرد: به تناسب و فراخور این اهمیت باید ترویج فرهنگ ترافیک را در دستور کار قرار داد. وی، ارائه مباحث آموزشي و ترویج فرهنگ ترافیک را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: آموزش و اطلاع رسانی در جهت ترویج فرهنگ ترافیک نقش بسزایی در کاهش معضل ترافیک دارد. این مسئول تاکید کرد: سرفصل ارائه آموزش های ترافیکی باید بگونه ای باشد که باعث تغییر نگرش عمومی و فرهنگ سازی جهت بهبود وضعیت حمل

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود