7 مرداد 1394
شماره خبر: 146363

طرح انتقال آب از نهر دلمبر به ارتفاعات باغستان اجرا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح انتقال آب از نهر دلمبر به ارتفاعات باغستان اجرا شد


مسئول واحد آب سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح انتقال آب از نهر دلمبر به ارتفاعات باغستان با هدف تامین آب مورد نیاز برای آبیاری درختان کمربند سبز این کلانشهر خبر داد.
علی بور با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و وجود بحران کم آبی در کشور، به منظور آبیاری منظم عرصه های سبز شهر، تمهیدات لازم برای مدیریت تلفیقی آب اندیشیده شد. وی افزود: در این راستا طرح احیا و انتقال آب قنوات به نقاط مختلف کلانشهر کرج در حال اجراست تا بتوان میزان آب مورد نیاز برای آبیاری عرصه های سبز شهری را تامین کرد.
این مسئول از اجرای طرح انتقال آب از نهر دلمبر به ارتفاعات باغستان (محل اجرای پروژه جنگل کاری شمال غرب کرج) خبر داد و عنوان کرد: عملیات اجرایی صورت گرفته در خصوص تامین آب جنگلکاری باغستان (فاز 1) بوده است. وی افزود: اجرای عملیات لوله گذاری با لوله های پلی اتیلن و لوله فلزی مانیسمان به صورت دفنی، تهیه و حمل و نصب مخازن فلزی به حجم 150 متر مکعب منصوب در جنگلکاری، تهیه و تامین انشعاب برق و تابلو های برق مورد نیاز در محل نهر دلمبر و احداث موتورخانه و تجهیز ایستگاه پمپاژ به همراه تاسیسات آب و برق از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است. این مسئول ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه، نیاز آبی جنگلکاری باغستان تامین و امکان توسعه بیشتر عرصه های سبز فراهم شده است. بور یادآور شد: مطالعه در راستای افزایش دبی استحصال آب (فاز 2)، طرح های ذخیره و استحصال آب ناشی از نزولات جوی، اجرای فاز دوم طرح انتقال به بالاترین نقطه جنگلکاری باغستان به طول تقریبی 4 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع آب به طور ثقلی و تجهیز جنگلکاری به سیستم آبیاری قطره ای بدون استفاده از برق از دیگر اقداماتی است که مقرر شده طی روزهای آینده در راستای اجرای این طرح آغاز شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود