11 مرداد 1394
شماره خبر: 146600

خبرنگاران حوزه مدیریت شهری کرج در روز خبرنگار تجلیل می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خبرنگاران حوزه مدیریت شهری کرج در روز خبرنگار تجلیل می شوند


لایحه تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری کرج در جلسه شورای اسلامی شهر مطرح و پس از طراح نظرات مختلف، به تصویب نمایندگان مردم رسید. بر این اساس، در روز خبرنگار (17 مرداد) شاهد برگزاری مراسمی به منظور خداقوت گویی مسئولان شهری به اصحاب محترم رسانه و خبر خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، قائم مقام شهردار کرج که در این جلسه حضور داشت، در دفاع از لایحه مذکور، رسالت خبرنگاران را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: فلسفه و رسالت ذاتی خبرنگاران روشنگری و تنویر افکار عمومی در جهات مختلف می باشد و تقدیر از زحمات فعالان این عرصه که همواره زحمات فراوانی را متحمل می شوند، ضرورت دارد.
محمدرضا رضاپور جایگاه خبرنگاران بویژه شهدای حوزه اطلاع رسانی را بسیار والا بیان کرد و گفت: روز 17 مرداد که به مناسبت روز شهادت محمد صارمی (خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران) در کابل عراق و حین عمل به وظایف ذاتی و حرفه ای خویش، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است تا ضمن عرض خداقوت به فعالان این عرصه خطیر، اهمیت جایگاه مطبوعات و رسانه در جامعه ایرانی و اسلامی را یادآور شویم. وی به نمایندگی از مجموعه شهرداری کرج از تمام تلاش ها و پیگیری ها و نقادی های رسانه های جمعی و گروهی و اصحاب محترم رسانه و خبر تقدیر و تشکر کرد و مدیریت شهری را در تمامی فصل ها و نه صرفا در روز خبرنگار، حامی جریان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دانست.
چالش های برخی رسانه ها موجب موضع گیری با دیگر اصحاب رسانه نشود
عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز طی سخنانی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار همه ساله در سطوح ملی، استانی و شهری برگزار می شود و بازتاب های مثبتی را نیز به همراه داشته است؛ چرا که تقدیر و تشکر از رسانه ها و خدماتی که ایشان به جامعه ارایه می کنند، فصل مشترک مطالبات و دغدغه های مردم و مسئولان است. غفور قاسمپور با بیان اینکه در تمامی اقشار جامعه چالش وجود دارد، اذعان داشت: چالش هایی که بعضا توسط برخی از رسانه ها ایجاد می شود نباید موجب موضع گیری مسئولان شهری در برابر دیگر قشر زحمتکش رسانه ای شود و در واقع رسالت اصلی رسانه انتقاد سازنده است و نقد آنها موجب پیشبرد اهداف مدیریت شهری خواهد بود. مریم قهرمانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز رسالت خبرنگاران را اتصال بین مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: انعکاس عملکرد مدیریت شهری توسط این قشر انجام می شود لذا همکاری و تعامل با اصحاب رسانه موجب افزایش انگیزه و اجرای دقیق رسالت خبری آنها خواهد بود.
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج نیز در این جلسه با بیان این مطلب که خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور می باشد، تصریح کرد: خبرنگاران با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند فلذا تقدیر از زحمات این قشر از جامعه به سبب رسالت خطیری که بر دوش دارند امری پسندیده می باشد. وی افزود: همیشه شاهد آن بودیم که در سرما و گرما خبرنگاران دوش به دوش مسئولان شهری به دنبال انعکاس عملکرد مدیریت شهری بوده اند و با تمامی چالش ها و مشکلات موجود اما به ایفای رسالت اصلی خود می پردازند. آقا شریفی تجلیل از زحمات اصحاب رسانه را منوط به حمایت و همدلی مسئولان شهری دانست و از اعضای شورای اسلامی شهر جهت حمایت از این قشر از جامعه به صورت ویژه تقدیر و تشکر نمود. گفتنی است لایحه ارسالی شهرداری به شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری با اعتبار 100 میلیون تومان به تصویب نمایندگان مردم رسید و آنالیز چگونگی برگزاری این مراسم نیز به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود