24 مرداد 1394
شماره خبر: 147245

مدت زمان مسئولیت باید در احکام مدیران شهری مندرج باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدت زمان مسئولیت باید در احکام مدیران شهری مندرج باشد


معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج با یادآوری شکل گیری کمیته انتصابات در شهرداری این کلانشهر، بر لزوم رعایت آیین نامه انتصابات تاکید کرد و افزود: طبق این آیین نامه، ظرف زمان در احکام صادره مدیران باید درج شود.
فرج الله ایلیات با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از بزرگترین آسیب های مدیریتی در کشور ما و بخصوص شهر کرج که دچار چالش های گوناگون در موضوعات متنوع است، عمر کوتاه مدیریتی است.
وی بیان داشت: این امر سبب عدم ثبات مدیران در حوزه عملکردی خویش و در نتیجه اقدامات مقطعی و کوتاه مدت در فعالیت ها خواهد بود که این ضعف، آسیب غیرقابل جبرانی را به فضای مدیریتی و عملکردی مجموعه ها وارد آورده، سبب پس رفت شهر در بخش های مختلف می شود. ایلیات، حضور مستمر مدیران لایق در محل خدمت را موجب جریان یافتن عملکرد مثبت و موثر در یک مجموعه کاری ارزیابی و خاطرنشان کرد: شهرداری کرج نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ چه بسا تاکنون جابجایی های مدیران لطماتی را به مجموعه وارد آورده و سبب شده با نیمه کاره ماندن بخشی از امور، ضمن صرف اعتبارات، نتایج مطلوب حاصل نشود. معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، عملکرد مطلوب مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان های تابعه را در گرو انبساط خاطر آنان نسبت به مدت خدمت دانست و بیان داشت: طرح های نیمه کاره، اقداماتی که در میانه راه متوقف شده یا دگرگون می شود، جابجایی نیروها و بر هم خوردن نظم امور کمترین آسیبی است که در اثر جابجایی های مکرر مدیران به وجود می آید. این مسئول اضافه کرد: حال آنکه حضور مستمر یک مدیر در مجموعه، علاوه بر امکان ارزیابی دقیق عملکرد او، فرصتی مناسب را برای بروز ابتکار عمل و فعالیت مفید مدیر فراهم می آورد. چنان که سابقه نشان می دهد بهترین دستاوردهای مدیریتی متعلق به مسئولانی است که عمر مدیریتی طولانی تری داشته و تلاش مستمری در اجرای تعهدات و انجام وظایف محوله به خرج داده اند.
ایلیات تصریح کرد: بر همین اساس از این پس طبق آیین نامه مصوبات، در احکام صادره برای مدیران و مسئولان، ظرف زمان خدمت به شرط رضایت مسئولان ارشد، درج خواهد شد. رعایت این اصل علاوه بر افزایش کیفیت خدمت، از درج شایعات بی اساس در جامعه جلوگیری به عمل می آید. لازم به ذکر است کمیته انتصابات شهرداری کرج از سال جاری در این دستگاه خدماتی تشکیل شده و متشکل از قائم مقام، معاون مالی و اقتصادی، مدیران حراست، بازرسی و مدیر کل حوزه دفتر شهردار می باشد که پس از ارائه پیشنهاد ارائه شده توسط کمیته مورد بررسی، اقدامات لازم برای بررسی و انتصاب فرد در جایگاه مورد نظر، انجام می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود