27 مرداد 1394
شماره خبر: 147471

جلسه کمیته راهبردی سلامت اجتماعی در منطقه 6 شهرداری کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جلسه کمیته راهبردی سلامت اجتماعی در منطقه 6 شهرداری کرج برگزار شد


دومین جلسه کمیته راهبردی سلامت اجتماعی با حضور معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان و جمعی از مسئولان و کارشناسان به میزبانی منطقه 6 شهرداری کرج برگزار شد.
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مسئولان ارشد شهری و استانی، عنوان کرد: طرح توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی مردم محلات از سال 91 در ده استان کشور آغاز گردید که این طرح در سال 92 به 14 استان افزایش پیدا کرد. عزیز صدرنژاد با بیان اینکه طرح راهبردی سلامت اجتماعی به صورت پایلوت در محله حصارک بالا نیز به اجرا گذاشته شده است، اذعان داشت: این شهرک پرجمعیت یکی از محلات کم برخوردار و دارای مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی است و چنانچه با اجرا و پیاده سازی طرح مذکور شاهد اثرات مثبت آن باشیم، قطعا می توان محدوده اجرای طرح مذکور را به تمام محلات استان تسری داد و نسبت به توانمندسازی اجتماعی همشهریان اقدام نمود. این مسئول افزود: انتخاب حصارک بالا به عنوان محله ای پایلوت برای اجرای طرح مذکور با توجه به شاخص هایی مانند جمعیت بالا و دارا بودن جمعیت جوان، آسیب پذیر بودن، سطح اجتماعی ضعیف، وجود پتانسیل دانشگاه خوارزمی و آموزشگاه فنی و حرفه ای استان در این منطقه و... صورت گرفت تا بتوان با ارتقاء سلامت اجتماعی از آسیب های اجتماعی در این محدوده جلوگیری کرد. مدیر منطقه 6 شهرداری کرج گفت: به منظور اجرای طرح راهبردی سلامت اجتماعی در محدوده حصارک بالا، طرح نیاز سنجی سیستماتیک برای آگاهی از خواسته های شهروندان این محدوده بر روی دویست نفر به عنوان بخشی از جامعه آماری اجرا شده است تا بتوان از این طریق برنامه ریزی های کاربردی را عملیاتی کرد. صدر نژاد یادآور شد: برای اجرای این طرح چهار کارگروه فرهنگی آموزشی، عمران و آبادانی، سلامت اجتماعی و امنیت آبادانی تشکیل شده که هر یک در حوزه تخصصی خود به خدمت رسانی به شهر و شهروندان پیش قدم می باشند و عملکرد های مثبتی را اجرایی کرده اند که آثار و نتاج آن تا حدوده زیادی مشهود است. برگزاری جشنواره های غذا، فانوس، بیعت و اهدای خون از سوی شهروندان از جمله فعالیت های کارگروه فرهنگی بود که این مسئول ارشد شهری به آن اشاره کرد و افزود: ساخت کتابخانه در پارک وصال، ایجاد باشگاه ورزشی در پارک خاتم، در اختیار قرار دادن بیش از 2 هکتار زمین به اداره بهداشت و درمان استان البرز به منظور ساخت بیمارستانی 400 تختخوابی و واگذاری 3 هزار و 400 متر زمین برای ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان شهید رجائی از دیگر فعالیت های کارگروه عمرانی طرح می باشد. وی تاکید کرد: رویکرد شهرداری ها در گذشته تنها خدمت رسانی در زمینه عمرانی بوده که با گذشت زمان تغییر رویکرد داد و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز وارد شد. وی در پایان سخنان خود بیان کرد: مبنای کار شهرداریها خدمات رسانی گسترده به شهر و شهروندان است که باید این امر را هم در نظر داشت که این مجموعه می تواند با توجه به اختیارات و امکانات موجود خود به فعالیت بپردازد و اینکه بیش از حد توان مسئولیت ها و مشکلات را به دوش بکشد و انتظارات مختلفی از این دستگاه داشته باشم به دور از واقعیت بوده که مردم باید از این امر آگاهی پیدا نمایند. معاون سیاسی انتظامی فرمانداری کرج نیز در کمیته راهبردی سلامت اجتماعی عنوان کرد: به منظور هرچه اجرایی شدن طرح مذکور، نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش شهروندان و مردم می باشیم؛ زیرا بدون تعامل آنها با دستگاه های ذیربط، موفقیت این امر تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
رضا عسگری ادامه داد: خودیاری مردم و تعامل بیشتر آنها با مسئولان ارشد شهری و استانی از یک سو و تامین اعتبارات لازم به منظور عملی شدن اهداف طرح راهبری سلامت اجتماعی از سوی دستگاه های مربوطه به موفقیت طرح مذکور کمک شایانی می کند. این مسئول تاکید کرد: باید بانک اطلاعاتی گسترده ای از افراد نخبه در زمینه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و... که بومی منطقه 6 شهرداری کرج می باشند جمع آوری شود تا بتوان با توجه به تخصص آنها و رایزنی های این افراد با مقامات شهری و استانی شاهد پیشرفت منطقه در سطوح مختلف طرح مذکور باشیم.
وی افزود: باید برنامه ریزی های مشخصی در اختیار دستگاه های دخیل در طرح راهبردی سلامت اجتماعی قرار داده شود تا آنها با فراهم کردن امکانات لازم و آموزش های تخصصی و گسترده به مردم و الویت بندی این آموزش های در دوره های زمانی مشخص، به توفیق در این طرح برسند. گفتنی است در جلسه مذکور رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج، رئیس آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه البرز، مدیر فرهنگی دانشگاه خوارزمی، نماینده سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج، مدیر بهزیستی، مدیر پژوهشگری دادگستری استان البرز، نماینده نیروی انتظامی و سایر مسئولان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود