29 مرداد 1394
شماره خبر: 147573

بر گردن رسانه های مطالبه گر باید مدال افتخار آویخت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بر گردن رسانه های مطالبه گر باید مدال افتخار آویخت


آنطور که منابع آگاه خبر می دهند رئیس شورای اسلامی شهر کرج با حمایت رسانه های مطالبه گر و پرسش گر پس از موفقیت در بازپس گیری اراضی حسن آباد، اکنون در آزمونی دیگر سربلند شده و دیر زمانی نخواهد بود که وزارت جهاد کشاورزی با عقب نشینی از مواضع قبلی خود، نسبت به تعیین تکلیف اراضی ورودی شهر و نشستن پای میز مذاکره با مسئولان شهری اقدام خواهد کرد.
شهردار مرکز البرز در جلسه علنی روز گذشته پارلمان شهری حامل خبر خوشی برای نمایندگان مردم و شهروندان کرجی بود؛ چراغ سبز وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف اراضی ورودی شهر.
علی ترکاشوند طی سخنانی اظهار کرد: به دنبال مصاحبه های انتقادی و شجاعانه رئیس محترم شورای شهر و انعکاس آن در پایگاه خبری و سایر رسانه های محلی و سراسری، شاهد آن هستیم که وزارت جهاد کشاورزی خواستار گفتگو و مذاکره به منظور تعیین تکلیف اراضی ورودی شهر شده است و ان شاء الله دیر زمانی نخواهد بود که شاهد بهره برداری بهینه از آن به نفع شهر و شهروندان خواهیم بود. وی ادامه داد: جای بسی خوشحالی و امیدواری است که نمایندگان مردم با روحیه دلسوزی و تعهد نسبت به پیگیری ویژه مشکلاتی که برخی از آنها ریشه در دهه های گذشته دارد، اقدام می نمایند و با انعکاس صحیح آنها از سوی رسانه ها و ارباب جراید، شاهد به ثمر نشستن این مطالبه گری ها هستیم و این ها نشانه هایی از بلوغ سیاسی مدیریت شهری و قرار گرفتن شوراها در جایگاه حقیقی و در شان خویش است. به دنبال اظهارات شهردار کرج اما شاهد نشستن لبخند رضایت بر چهره نمایندگان مردم بویژه رئیس شورای شهر بودیم؛ چرا که محمود دادگو با همراهی خبرنگاران و رسانه ها دو پرونده پیچیده و ملی را رمزگشایی کرده است. دغدغه هایی که رفع آنها بدون حمایت های بی دریغ اهالی قلم ممکن نبود و این اصحاب رسانه و خبر بودند که با انعکاس مکرر مطالبات و دغدغه های رئیس پارلمان شهری، وزارت جهاد کشاورزی را برای پاسخگویی وادار به تسلیم کردند. در پرونده اراضی حسن آباد که یک گروه پزشکی با طرح ادعای واهی توانایی مالی و فنی نسبت به دریافت یک قطعه زمین دولتی جهت احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اقدام کرده بود اما با گذشت دو دهه عملا اراده ای برای تحقق وعده هایش به خرج نمی داد، شاهد بازپس گیری اراضی مذکور از سوی اداره کل راه و شهرسازی البرز و صدور سند جدید مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی بودیم که بزودی کلنگ احداث بیمارستان در آن به زمین زده خواهد شد. در بحث اراضی ورودی شهر نیز وزارت جهاد کشاورزی حدود دو دهه قبل با طرح پیشنهاد احداث دو نمایشگاه دایمی گل و گیاه و ادوات و تجهیزات کشاورزی، خواستار موافقت شورای شهر کرج با تغییر کاربری اراضی مذکور شده بود که چشم انتظاری ها برای عمل به وعده ها از دهه هفتاد تاکنون عملا راه به جایی نبرده است. طبق شنیده ها و اخبار موثقی که منبع آن رئیس شورای شهر کرج بود و در اختیار رسانه ها قرار گرفت، وزارت جهاد کشاورزی از طرق مختلف سعی در تغییر کاربری مجدد اراضی مذکور به منظور احداث فضاهای مسکونی، تجاری و اداری داشت تا به نام شهر و شهروندان، کام این وزارتخانه و مدیرانش با میلیاردها تومان ثروت بادآورده شیرین و شیرین تر شود که البته داستان باب میل آقایان پیش نرفت! دادگو با حمایت رسانه ها و بهره برداری از فضای اطلاع رسانی استان بویژه در حوزه صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاه های خبری محلی همانطور که پرده از نیت واقعی مسئولان گروه پزشکی سرمد سازه برداشت و مقدمات بازپس گیری اراضی حسن آباد از ایشان را فراهم آورد، این بار به دست اندازی در مسیر تحقق برخی اهداف سوء وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شد و با بلند کردن صدایمطالبه گری و پرسش گری خویش، همه را متوجه ظلمی بزرگی که در حق مردم شده، ساخت... وی در مصاحبه های خبری و در جلسات مختلف از مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی در خصوص بلاتکلیفی اراضی ورودی شهر که موجب نازیبایی کرج شده، سوال کرد و خطاب به ایشان گفت که تغییر کاربری اراضی مذکور خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد و مادامی که دادگو بر سر کار باشد، چنین اجازه و مجوزی صادر نمی گردد!
رئیس پارلمان شهری کرج در صحبت های خود به سرنوشت تلخ باغات و اراضی کشاورزی که در فصل خواب مدیران این وزارتخانه به مأمنی برای ویلاسازی و جولان سوداگران حیات وحش و طبیعت تبدیل شده است، اشاره کرد و ضمن انتقاد شدید از کم کاری و غفلت های موجود، خواستار توجه مسئولان دولت تدبیر و امید نسبت به رهنمودها و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون نهضت پاسخگویی و خدمت رسانی صادقانه به مردم شد. دادگو بارها و از تریبون های مختلف مسئولان جهاد کشاورزی البرز را به دلیل سکوت و طفره رفتن از پاسخگویی و بیان واقعیتها به باد انتقاد گرفت و همچنین از اینکه وزارت جهاد کشاورزی تحت عنوان خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی نسبت به واگذاری اراضی ورودی شهر به یکی از تعاونی های زیر مجموعه خود اقدام کرده، پرده برداشت. ناگفته نمایند که رئیس شورای شهر برای اتخاذ مواضع شجاعانه خویش تاوان هایی نیز پس داد و از جهات مختلف تحت فشارهایی قرار داشت اما به جهت احترام قلبی نسبت به حقوق شهر و شهروندان، ترجیح داد در جبهه مردم محوری و شهروند مداری باقی مانده و به وظیفه نمایندگی خویش عمل نماید. همین اصرارها و عدم عقب نشینی از مواضع اصولی و آرمان های قلبی موجب شد که وزارت جهاد کشاورزی رفته رفته برای پاسخگویی و مذاکره نرم و نرم تر شود و دیر زمانی نخواهد بود که پایگاه خبری اخبار امیدوار کننده ای برای مردم مخابره خواهد کرد. دادگو بارها با خطاب قرار دادن استاندار البرز و مدیران سایر حوزه های بازرسی و نظارتی، مواضع و سیاست های دولت تدبیر و امید را یادآور شده و گفته است که چنین رویکردی در قبال مردم و عدم عمل به وعده ها چیزی نیست که در شان دولت محترم باشد؛ دولتی که گفته با تدبیر، امیدآفرینی خواهد کرد و اولویت نخست خویش را نیز اجرا و پیاده سازی کامل قوانین و مقررات جاری کشور اعلام کرده است.
یادآور می شود رئیس شورای شهر کرج با شنیدن خبر ایجاد زمینه های مساعد به منظور انجام گفتگوهای تکمیلی فی مابین مدیریت شهری و وزارت جهاد کشاورزی، ضمن ابراز خرسندی به اظهار نظری کوتاه بسنده کرد و سپس گفت که موضوعات تکمیلی را متعاقبا با رسانه ها در میان خواهد گذاشت و اما جمله کلیدی دادگو؛ «بر گردن رسانه های مطالبه گر باید مدال افتخار آویخت...»

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود