31 مرداد 1394
شماره خبر: 147635

دولت، شهرداریها و بخش خصوصی زنجیره های مهم تحقق توسعه پایدار هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 دولت، شهرداریها و بخش خصوصی زنجیره های مهم تحقق توسعه پایدار هستند


معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج اظهار داشت: دولت، شهرداریها و بخش خصوصی زنجیره های مهم تحقق توسعه پایدار هستند و اساسا بدون همکاری های فرابخشی نمی توان به آبادانی و عمران شهری امیدوار بود.
فرج الله ایلیات ادامه داد: تعاریف متعددی برای «توسعه پایدار» ذکر شده و کارشناسان از زوایای گوناگون به بحث و بررسی پیرامون راهکارهای تحقق این مفهوم توسعه ای در شهرها و کلانشهرها پرداخته اند. در مجموع معنا و مفهوم اصلی توسعه پایدار تامین نیازها و مطالبات شهروندان بدون خدشه دار شدن حقوق نسل های آینده و هدررفت منابع و سرمایه های مادی و معنوی موجود است. این معاون با تاکید بر اینکه مرکز البرز از فقر زیر ساخت ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک رنج می برد، گفت: در همین راستا و به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه ملی مترو شاهد انتشار اوراق مشارکت از طریق بانک شهر هستیم که همشهریان گرامی با خرید این اوراق بی نام و معاف از مالیات می توانند دوشادوش مدیریت شهری برای رفع معضل ترافیک و جلوگیری از تخریب محیط زیست تلاش کنند.
ایلیات عنوان کرد: عوامل متعددی رسیدن به توسعه پایدار شهری را ممکن می سازد که از جمله آنها داشتن درآمدهای منطقی و مستمر است؛ مدیریت شهری کرج نیز با آگاهی از میزان تاثیرگذاری این مهم در صدد فراهم آوردن زمینه های دسترسی به درآمدهای پایدار و بهره مندی از آن است. وی، برنامه ریزی به منظور تأمين نیازهای مالي را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعریف مکانيزم هاي مختلف درون و برون سازماني که برای شهرداري آورده مالی داشته باشد از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ در نظام مالي و درآمدي آنچه اهمیت دارد، کاهش وابستگي به درآمدهاي ناپايدار است. معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج در پایان گفت: تنها در صورتی که زمينه دستيابي به درآمدهاي پايدار شهري فراهم باشد، مي توان انتظار توسعه برنامه ريزي شده در سطح شهر را داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود