30 تیر 1394
شماره خبر: 145852

توسعه منابع مالی پایدار از ضرورت ها و اولویت های شهرداری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه منابع مالی پایدار از ضرورت ها و اولویت های شهرداری است


معاون اداری مالی شهرداری کرج، گفت: اجرای طرح های توسعه منابع مالی پایدار از اولویت های سیستم اداری مالی شهرداری کرج است؛ برای تحقق این مهم به تدوین برنامه های جامعی که ساماندهی اقتصاد شهری را به دنبال دارد، نیاز است.
فرج الله ایلیات بر ضرورت توسعه شهر در همه عرصه ها تاکید کرد و گفت: سیستم و ساختار مدیریت شهری نیز به گونه ای است که مسیر توسعه شهر را می پیماید؛ در این راستا آنچه علاوه بر لزوم تدوین برنامه های جامع ساماندهی اقتصاد شهری اهمیت دارد، داشتن نگاه جامع به توسعه پایدار است. وی با بیان این مطلب بر لزوم تهیه طرح های جامع و استراتژيك توسعه شهري تاکید کرد و افزود: این طرح ها ضمن آنکه چشم‌انداز آينده شهر را مشخص می کند، فعاليت‌ها و اقدامات مدیریت شهری به منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌هاي کارآمد و تاثیر گذار را تضمین می کند. ایلیات، همچنین اجرای اقداماتی که توسعه، افزایش و نوآوری در طرحهای توسعه اقتصاد شهری و به تبع آن توسعه شهر را به دنبال دارد را مهم ارزیابی کرد و گفت: انجام این مهم نقش بسزایی در افزایش میزان سرمایه گذاری و اجرای طرحهای توسعه شهری ایفا می کند. وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف کلان، ساختار مدیریت شهری باید معیارهای مناسبی برای انتخاب طرح های اولویت دار به منظور تخصیص اعتبار داشته باشد، بیان کرد: در اولویت بندی برای تدوین و اجرای طرح ها باید تابع شرایط خاصی بود؛ بی شک طرح ها و سیاستهای مدیریتی زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که تخصیص اعتبارات بر مبنای اهداف و استراتژی های مشخصی تعریف و تدوین شود. ایلیات، اظهارداشت: برای اداره شهر به ویژه شهرهایی با جمعیت بالا باید از منابع مالی قابل توجهی برخوردار بود؛ تامین این منابع بدون اتکا به سرمایه گذاری های بخش خصوصی و مشارکت های مردی ممکن نخواهد بود؛ آنچه اهمیت دارد، تدوین طرح هایی است که ضمن تامین منافع شهر و شهروندان، توسعه شهر در آینده را نیز تضمن کند.
بهره گیری از تجربیات سایر شهرها در تحقق توسعه منابع درآمدی
معاون اداری مالی شهرداری کرج، بهره گیری از تجربیات سایر شهرها در تحقق توسعه منابع درآمدی را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید افق دید مسئولان شهری اعم از اعضای شوراهای اسلامی شهرها، مدیران شهری، کارشناسان و متخصصان را در امر توسعه و مشخص کردن مولفه های رسیدن به آن در نظر داشت. ایلیات با اشاره به رشد و توسعه سریع شهرهای بزرگ درحال گذار، عنوان کرد: در این خصوص شایسته است که مدیران شهری همسو با تحولات عمل کنند و در این راستا برای تعریف اهداف راهبردی به منظور کاهش وابستگی به درآمدهای ساخت وساز نیز برنامه ریزی داشته باشند.
وی، اظهارداشت: به منظور تامین منابع مالی، ضروری است شهرداری ها نسبت به تعریف پروژه های شهری کارآمد و مورد نیاز شهر و شهروندان اقدام کنند و با بهره گیری از مشارکت های مردمی و سرمایه های بخش خصوصی برای پیشرفت، توسعه و آبادانی شهر اقدام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود