4 شهریور 1394
شماره خبر: 147907

تخریب باغات در بن بست مخالفت نمایندگان مردم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تخریب باغات در بن بست مخالفت نمایندگان مردم


عضو شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور خود موضوع تخریب باغات و فضای سبز به منظور احداث جایگاه های CNG که از مصوبات دوره سوم شورا بوده است را مغایر با دیدگاه های مقام معظم رهبری و موقعیت این کلانشهر از حیث فضای سبز دانست.
فاطمه آجرلو در سخنانی که در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر بیان کرد، با طرح این مسئله از مسئولان مربوطه خواست نسبت به موضوع حفظ فضای سبز و درختان اهتمام ویژه ورزیده و اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر در دوره سوم که به تغییر کاربری برخی اراضی فضای سبز به منظور احداث جایگاه های توزیع گاز اختصاص یافته را متوقف کنند. آجرلو با بیان اینکه هم اکنون در 11 نقطه از شهر همچون سه پارک در منطقه 3، دو نقطه در مناطق 4 و 6 و نیز اراضی جنگلداری در منطقه 7 باید برای احداث طرح های مختلف جمع آوری شوند که این امر به شدت مغایر با اهداف و اولویت های مدیریت شهری بوده و با توجه به کمبود فضای سبز در شهر، اقدام مذکور آسیب نامطلوبی به شهر و نیز تاثیری نامناسب بر روحیه شهروندان خواهد گذاشت. سخنگوی شورای اسلامی شهر در پاسخ به سخنان آجرلو، اظهار داشت: در مقطعی، دولت فرصتی محدود برای احداث جایگاه های CNG در اختیار شوراهای شهر قرار داد که بنا به این مصوبه نیز قطع درختان در نقاط احداث این جایگاه ها، غیرمجاز بود. داوود وحیدی با بیان اینکه متاسفانه در گزارشاتی که به شورا ارائه شد، ادعا شده بود که در نقاط جانمایی شده درختی وجود ندارد که بر همین اساس اجرای طرح مد نظر قرار گرفت. وی با تاکید بر اینکه عدم قطع درختان اولویت شورا و شهرداری در تمامی دوره ها بوده است، تاکید کرد: با توجه به وجود جایگاه های CNG که هم اکنون در شهر موجود است و نیز وجود درخت و فضای سبز که در محل احداث این جایگاه ها قرار گرفته، می توان مکان احداث و اجرای مصوبه را تغییر داد.
تخریب باغات در آرای کمیسیون توافقات به صفر رسیده است
قائم مقام شهردار کرج نیز با یادآوری اینکه هم اکنون توافقات کمیسیون توافقات شهرداری کرج روی تخریب باغات به صفر رسیده و تمامی همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری حفظ باغات و درختان است، اضافه کرد: متاسفانه با توجه به عدم اطلاع رسانی به موقع در این خصوص مراحل انتشار فراخوان و دعوت از مناقصه گزاران انجام شده و ما پس از اعلام موضوع، در حین باز کردن پاکت های مناقصه، ادامه کار را متوقف نمودیم. دومین موضوع مورد بحث در این جلسه شورای اسلامی شهر، لایحه ای بود که به موضوع دریافت حکم از سوی مالک زمین، برای جمع آوری تجهیزات و خالی کردن زمین سکوی زباله خلج آباد اختصاص داشت. طبق این لایحه شهرداری درخواست داده بود که طی توافقی با مالک، به قیمت تعیین شده، اراضی از سوی شهرداری خریداری شود. در این خصوص اعضای شورا انتقاداتی را به عملکرد شهرداری در گذشته که بدون بررسی دقیق مالکیت زمین اقدام به احداث سکوی زباله کرده اند، پس از تشکیک در یک دوره رای گیری، با لایحه شهرداری موافقت کردند. این در حالی بود که به گفته محمدرضا رضاپور؛ قائم مقام شهرداری کرج پایه پل خلج آباد نیز از درون این زمین می گذرد و ناچار باید برای اجرا و تکمیل طرح، درباره مساحتی معادل 9863 متر مربع (مجموع زمینی که سکوی زباله و پایه پل در آن واقع شده) با مالک به توافق رسید.

نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر کرج در روز سه شنبه سوم شهریورماه سال 94 با تذکرات سعید مصطفایی به قائم مقام شهردار در خصوص وضعیت قرارداد برخی نیروهای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات که در اجرای طرح ممیزی با این سازمان همکاری داشته اند، خاتمه یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود