19 بهمن 1393
شماره خبر: 137309

جلسه دوره ای نمایندگان مجلس و پارلمان شهری در صحن علنی شورا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 جلسه دوره ای نمایندگان مجلس و پارلمان شهری در صحن علنی شورا


اعضای پارلمان شهری کرج میزبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهر بودند که موضوعات مختلف شهری به بحث و تبادل نظر گذاشته و تمهیداتی اندیشیده شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج برگزاری این جلسات دوره ای را گامی موثر جهت رسیدن مدیریت شهری به اهداف کلان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های انجام شده جلسات دوره ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان البرز با نمایندگان شورای شهر کرج در سالن جلسات این شورا با محوریت تعاملات و مشکلات حوزه استحفاظی شهر کرج برگزار شد که نتایج مطلوب و خوشایندی را به همراه داشت. داود وحیدی افرود: موضوعات مختلفی همچون مشکلات حوزه بهداشت و سلامت، وضعیت نامطلوب برخی بیمارستان های دولتی شهر، عدم پذیرش به موقع بیماران و نبود امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان های دولتی و وضعیت آلودگی هوا در این جلسه مطرح شد و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. وی تخصیص 250 عدد تخت به بیمارستان های دولتی استان البرز ، به ویژه بیمارستان های بزرگ شهر کرج را از نتایج تعاملات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد. وحیدی ادامه داد: طبق بررسی های به عمل آمده، کرج بعد از پایتخت بیشترین متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشکی را داراست این در حالی است که این آمار در دیگر کلانشهرهای کشور پایین تر از کرج است. سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، پیگیری اجرای کمربندی شمال و جنوب اتوبان کرج و همچنین مدت اعتبار طرح های تفصیلی در مجلس شورای اسلامی را از دیگر مباحث مطرح شده عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مدت اعتبار طرح های تفصیلی از 10 به 5 سال کاهش یافته این امر نگرانی هایی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد کرده است، چرا که عدم اجرای به موقع طرح در مدت تعیین شده قطعاً مشکلات عدیده ای را برای شهر به همراه خواهد داشت. در این خصوص مقرر گردید نمایندگان مجلس به بررسی این طرح بپردازند. این عضو شورا در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در توافقات باغ سیب و باغ نهالستان اذعان داشت: با توجه به اینکه حفظ باغات و نقاط سبز در شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مدیریت شهری بر این مهم اهتمام ویژه دارد. در عین حال با توجه به مشکلات موجود در مسیر توافقات باغ مذکور و قرارگیری طرح در کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهر، باید با تمهیدات مدیریت شهری و حمایت های نمایندگان مجلس موانع پیش رو را مرتفع کرده و توافقات مورد نیاز قبل از پایان سال 93 به انجام رسد. وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافقات مدیریت شهری کرج با راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: بر این اساس تعدادی از زیرگذر های شبکه معابر راه آهن توسط شهرداری و تعدادی از طریق راه آهن احداث می گردد، لذا شهرداری با احداث زیرگذر کچویی به تعهدات خود عمل نموده اما احداث زیرگذر شیخ آباد که از تعهدات راه آهن می باشد هنوز اجرا ننموده است که دولت باید به این موضوع ورود پیدا نماید.
سخنگوی پارلمان شهری کرج در پایان اظهار داشت: دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است و باید با بودجه ریزی و برنامه ریزی های دقیق و با وحدت رویه و مدیریت واحد در سال 94 تحولات عظیم و کلانی را در شهر شاهد باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود