22 آبان 1391
شماره خبر: 14830

نظارت بر فعالیت هیئت های مذهبی ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نظارت بر فعالیت هیئت های مذهبی ضروری است

سپیدار آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نظارت بر فعالیت هیئتهای مذهبی ضروری است.
داوود وحیدی در نشست شورای فرهنگ عمومی فردیس کرج، افزود: با برنامه ریزی مناسب می توان آیین های عزاداری را به نحو مطلوبی در مساجد و حسینیه ها برگزار کرد.
وی اظهار داشت: در ماه محرم باید جوانان بیشتر به مساجد و حسینیه ها جذب شوند و محوریت مسجد باید در عزاداری ها حفظ شود. این مسئول گفت: ورود به مسائل حوزه دینی بسیار حساس و ظریف است زیرا با باورهای مردم ارتباط دارد. وحیدی با اشاره به جایگاه والای مساجد در دین مبین اسلام، اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون مراکز اتخاذ تصمیم های مهم جامعه مسلمانان بوده‌اند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: در عزاداری های ماه محرم مساجد باید محور قرار گیرند چرا که مسجد اساس و دارای قداست بالایی است.
پوشش جوی قنات شاهین ویلا انجام شد
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج از اتمام عملیات پوشش جوی قنات شاهین ویلا خبر داد. عباس حق محمدلو با اعلام این خبر اظهار داشت: قنات شاهین ویلا سالها بود که به دلیل روباز بودن آن مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده و محلی برای ریختن زباله های دست فروشان شده بود. وی افزود: شستشوی اتومبیل توسط افراد سودجو و متخلف نیز در این مکان مشکلات زیادی را به وجود آورده و موجب آسیب رسیدن به آسفالت خیابان می شد که نارضایتی و گلایه های شهروندان را به همراه داشت. این مسئول گفت: این عملیات حد فاصل خیابان نهم شاهین ویلا تا ابتدای شهرک جواد آباد به طول 2 کیلومتر می باشد که عملیات پوشش آن به اتمام رسیده و امید است طی روزهای آینده در این مسیر عملیات روکش آسفالت و پیاده رو سازی آغاز شود.
30 واحد نگهداری پسماندهای خشک شهری و خانگی در کرج پلمب شدند
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری کرج از پلمب 30 واحد نگهداری پسماندهای خشک شهری و خانگی در این کلانشهر خبر داد. حمید ایزدبین اظهار داشت: از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج طی حکم قضایی، اقدامات لازم برای پلمب 30 واحد نگهداری پسماندهای خشک شهری و خانگی در منطقه یک شهرداری کرج انجام شد. وی افزود: این اقدام طی هماهنگی با نیروی انتظامی و با حکم قضایی، عوامل اجرایی مناطق و سازمان مدیریت پسماند انجام شد. این مسئول با اشاره به آلودگی های به وجود آمده به دلیل وجود پسماندهای خشک شهری و ضایعات در این کلانشهر، اظهار داشت: با جمع آوری این پسماندها به طور قطع این آلودگی ها کاهش می یابد.
کتاب "کرج؛ ایران کوچک" یک اثر بی نظیر و منحصر به فرد است
مدیر پژوهش و توسعه شهری شهرداری کرج با اشاره به انتشار کتاب "کرج؛ ایران کوچک" گفت: این کتاب یک اثر بی نظیر و منحصر به فرد است. مصطفی رعیتی در خصوص جزئیات انتشار کتاب "کرج؛ ایران کوچک" اظهار داشت: با توجه به ضرورت معرفی ظرفیتهای شهر کرج و استان البرز به شهروندان و سرمایه گذران داخلی و خارجی و با توجه به خلا وجود چنین منبع و رفرنس جامع و کاملی در استان، پیشنهاد انتشار کتاب در سال 89 به شهردار کرج ارائه و با استقبال وی مواجه شد. وی افزود: این پروژه در سه فاز پژوهش و جمع آوری اطلاعات، انتخاب پیمانکار (تیم عکاسی) با برگزاری مناقصه و تایید صورت وضعیت پیمانکار و در نهایت ویرایش، پردازش، اصلاحات نهایی و انتشار کتاب انجام شد. این مسئول عنوان کرد: این کتاب دارای 260 صفحه و از ویژگی های آن می توان به حجم و ابعاد مناسب استفاده از کاغذ گلاسه درجه یک شین هو اشاره کرد، این کتاب دارای مجوزهای لازم فیپا و کتابخانه ملی است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود