15 شهریور 1394
شماره خبر: 148526

نمایشگاه گل و گیاه یادآور میراث سبز گذشتگان برای نسل های کنونی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نمایشگاه گل و گیاه یادآور میراث سبز گذشتگان برای نسل های کنونی است


محمدرضا زین العابدینی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در آستانه افتتاح چهارمین نمایشگاه گل و گیاه پیامی را صادر و طی آن تاکید کرد؛ «نمایشگاه گل و گیاه یادآور میراث سبز گذشتگان برای نسل های کنونی است.»
چهارمین نمایشگاه گل و گیاه کرج از 16 الی 20 شهریورماه سال جاری از ساعت 10 الی 21 در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار می شود. با توجه به برگزری مراسم افتتاحیه نمایشگاه در روز 15 شهریورماه جاری، محمدرضا زین العابدینی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
و بیاریم سبد
ببریم این همه سرخ
ببریم این همه سبز
در آستانه فصل زرد، آن اتفاق سبز، چهارمین نمایشگاه گل و گیاه کرج را برگزار می کنیم تا میزبان اتفاق سبزی باشیم که روزگاری نه چندان دور خود میزبان ما بود و ما مهمان او. روزگاری که شهر در باغ بود نه باغ در شهر، روزگاری که کلان باغ بودیم نه کلانشهر، کوچه باغ داشتیم نه اتوبان، سایه سار داشتیم نه سایه بان، روزگار کوچه های در دار، حیاط های حوض دار، درختان سایه سار، روزگاه پنجره های ارسی، طاق های قوسی و خانه های کرسی ما میراث دار گذشته ای سبز و پرافتخاریم. میراث دار باغشهر و باغ راهیم. میراث دار کوچه های خاکی، پشت بام های گلی، آوازهای دلی.
ما امروز میراث دار همه زیبایی های دیروزیم. میراث دار باغ های جهان و فاتحیم. میراث دار چنارستانی هستیم که همیشه در مدار حافظه اش انسان هم نشین طبیعت بوده و هست. ما میراث دار ویان و آتشگاهیم، میراث دار همه آنچه هستیم که امروز به خاطره برایمان بدل شده است. میراث دار گذشته ای نه چندان دور که همچون لکنت سبز باغ در گلویمان مانده است. ما میراث دار روزگاری هستیم که انسان از اقوام یک شاخه بود، سرو شیهه بارز خاک بود و سرنوشت تر آب، عادت سبز درخت همنشین سفره هامان بود. اینک که حضور مبهم رفتار آدمیزاد، رویش هندسی سیمان، آهن، سنگ را برایمان به ارمغان آورده، اکنون که نه صدای نفس باغچه شنیدنی است نه نبض گلها گرفتنی؛ تلاش می کنیم تا اتفاق وجودمان در کنار درخت را به ارتباط گمشده پاک بدل کنیم و دوباره اهل سرزمینمان شویم. پس می دانیم که اینجا عزیزترین خاک است، ما را با برگهای درختان فاصله ای نیست. اکنون به پاسداشت آن همه لطافت و زیبایی و سبزی، در چهارمین نمایشگاه گل و گیاه گردهم می آییم و ارج می نهیم قدوم همه عزیزان دست اندرکار، استاندار محترم، اعضای همیشه پرتلاش شورای اسلامی شهر، شهردار محترم، مسئولین شهری و میهمانان عزیز و شهروندان فهیم کرجی را.
امید آنکه پاسدار سبزی شهرمان باشیم...
محمدرضا زین العابدینی
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود