18 شهریور 1394
شماره خبر: 148782

نظام یکپارچه مطالعاتی در شهر ایجاد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نظام یکپارچه مطالعاتی در شهر ایجاد می شود


معاون برنامه ریزی شهرداری کرج بر ضرورت ایجاد نظام یکپارچه مطالعاتی در شهر تاکید کرد و گفت: مدیریت پژوهش از طریق تعامل سازنده با مرکز مطالعات راهبردی شورای شهر می تواند زمینه ساز تحقق یکپارچه سازی نظام مطالعاتی در بدنه مدیریت شهری باشد.
بهروز آقا محمدی در دیدار با عضو و رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج طی سخنانی از اعلام آمادگی شهرداری به منظور حمایت از فعالیت های پژوهشی و تقویت نگاه علمی به اداره شهر خبر داد. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج افزود: در حال اصلاح ساختار اداری شهرداری و انطباق پست های سازمانی با افراد شاغل در همان جایگاه هستیم. وی خاطر نشان کرد: همکاری های دوجانبه این معاونت با مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تسهیل و تسریع خواهد شد تا از این طریق به نتایج بهتری در خصوص نحوه برنامه ریزی و بررسی طرح های مختلف شهری دست یابیم. معاون شهردار کرج با اشاره به اهمیت ایفای نقش حرفه ای مطالعات در طرح ها، خواستار استفاده از ظرفیت بالای منابع غنی انسانی و تخصصی در شهرداری شد و بر ضرورت تعامل دوسویه و مشارکت فعالان حوزه اجرا و مدیران با برنامه های پژوهشی تاکید کرد.
تبین نگاه علمی به اداره شهر ضروری است
رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر کرج نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت های ویژه شهردار، تبیین نگاه علمی به اداره شهر را ضروری دانست و اذعان داشت: مرکز پژوهش ها با تدوین یک برنامه راهبردی به دنبال ایفای نقش موثر و حرفه ای در حل مسائل مدیریت شهری است. مجید کاویانی افزود: از طریق مدیریت یکپارچه، تمامی فرایندهای مطالعاتی مدیریت شهری ضمن ثبت و ضبط، در قالب گزارش های مدیریتی در اختیار اعضای محترم شورای شهر قرار خواهد گرفت و زمینه کاربردی شدن پژوهش ها را فراهم می آورد. این عضو شورا استفاده از ظرفیت علمی به دست آمده و انتقال تجربیات کلانشهرها در حوزه های مختلف را ضروری دانست و اضافه کرد: یکی از اولویت ها و ماموریت های این مرکز موضوع مدیریت دانش و انتقال تجربه بومی در اداره شهرهاست. وی یادآور شد: بسترهای لازم برای فعالیت مرکز فراهم شده است و این مجموعه با تهیه گزارش های تخصصی برای اعضای محترم شورا می تواند کمک حال مدیران اجرایی و تصمیم گیران باشد. کاویانی افزود: پتانسیل خرد سازمانی با تهیه یک بانک اطلاعاتی از افراد باتجربه و کارشناسان خبره مجموعه شهرداری کرج جمع آوری شده است. این مسئول گفت: در کنار استفاده از ظرفیت های داخلی با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده با دانشگاه ها و مراکز علمی از مشارکت و ظرفیت بالای نخبگان شهر نیز استفاده خواهد شد. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی آموزشی را مهم ارزیابی کرد و از حوزه معاونت برنامه ریزی خواست تا زمینه های فعالیت های آموزشی را فراهم کند. در این جلسه برزو سلیمانی مدیر پژوهش های شهرداری کرج نیز گزارشی از نحوه فعالیت ها و شیوه هماهنگی با مرکز پژوهش ها ارائه کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود