21 شهریور 1394
شماره خبر: 148926

برگزاری یادواره شهدای جنگ تحمیلی با ده ها ویژه برنامه متنوع

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برگزاری یادواره شهدای جنگ تحمیلی با ده ها ویژه برنامه متنوع


فرمانده حوزه هشت بسیج کارمندی حضرت سیدالشهداء شهرداری کرج به تشریح ویژه برنامه ها، اقدامات و رویکردهایی که در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر یادواره دفاع مقدس پیش بینی شده اند، پرداخت.
سرهنگ غلام قربانی با یادآوری نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه که مصادف با آغاز حمله خصمانه دولت عراق با تشویق و حمایت ابرقدرت های جهانی به ایران اسلامی است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهرماه تعیین شده اما با توجه به ضرورت جلوگیری از اختلاط برنامه های این هفته، بسیج شهرداری کرج، ویژه برنامه تدارک دیده شده از سوی این حوزه به منظور پاسداشت دلاوری های رزمندگان و مقاومت مردم ایران زمین در این تهاجم را هشتم مهرماه به اجرا در می آورد. وی با بیان اینکه برگزاری برنامه های نمادین و نمایشی همچون اجرای عملیات راپل توسط بسیجیان از جمله بخش های در نظر گرفته شده است، محل برپایی یادواره دفاع مقدس از سوی بسیج شهرداری کرج را خیابان رجایی شهر ذکر کرد و افزود: در روز هشتم مهرماه، این خیابان به ماکتی از روزهای زمان جنگ تبدیل خواهد شد که طی آن بسیاری از نمادهای دفاع مقدس برای شهروندان به جلوه در می آید. سرهنگ قربانی، از جمله برنامه های بسیج شهرداری کرج برای هفته دفاع مقدس را ایجاد هشت غرفه با موضوعات مختلف دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: این غرفه ها شامل ایستگاه صلواتی، ایستگاه فضای مجازی، واکس و نان صلواتی است که نان به صورت تنوری، در همان محل طبخ و به مصرف مراجعه کنندگان و شهروندان خواهد رسید. به گفته این مسئول، غرفه کتب دفاع مقدس و مذهبی نیز یکی از بخش های این نمایشگاه در هشتم مهرماه می باشد که در قالب این نمایشگاه، کتاب ها به صورت نیم بها به فروش می رسند. فرمانده حوزه 8 بسیج کارمندی حضرت سیدالشهداء شهرداری کرج به توزیع چادرهای رایگان میان دختران تازه تکلیف در قالب این روز اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از غرفه های نمایشگاه به غرفه دوخت و توزیع چادر برای بانوان اختصاص پیدا کرده که ضمن آن به 200 نفر از دختران تازه تکلیف چادر نماز رایگان اهداء خواهد شد. همچنین با استقرار چند بانوی خیاط ماهر در غرفه، شهروندان می توانند پارچه های چادری خود را برای دوخت به این عزیزان تحویل داده و چادر آماده را همان جا دریافت کنند.
قربانی بر برپایی باشکوه این آیین در شهر کرج با توجه به نقش و عملکرد این شهر و استان در جریان جنگ تحمیلی تاکید کرد و بیان داشت: برای یادآوری هر چه بهتر این روزها در سال های دفاع مقدس، کاروانی به شکل اتوبوس گِل کاری شده و تویوتایی مشابه خودروهای زمان جنگ که تعدادی رزمنده بر آن سوار هستند، مسیر خیابان رجایی شهر را در روز هشتم شهریورماه طی خواهند کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مارش نظامی در طول روز و در ساعات متعدد در خیابان پخش خواهد شد که یادآور شور و هیجان آن روزهاست؛ همچنین صوت حاج صادق آهنگران، خاطرات ایام دفاع مقدس را برای نسل دیروز زنده کرده و حال و هوای آن روزها را برای نسل امروز عیان می کند. اهدای چهار هزار شاخه گل به همراه پیام های فرهنگی و سخنرانی حاج حسین یکتا با روایتگری اصغر تقی زاده نیز در این روز جلوه دیگری به خیابان رجایی شهر کرج خواهد داد که به گفته فرمانده بسیج حوزه 8 حضرت سیدالشهداء(ع)، حال و هوای این معبر را برای یک روز به احوال ایام دفاع مقدس بسیار نزدیک می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود