23 آبان 1391
شماره خبر: 14951

توسعه عرصه های مختلف جامعه تحت تاثیر افزایش سرانه مطالعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه عرصه های مختلف جامعه تحت تاثیر افزایش سرانه مطالعه است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با تاکید بر رسیدن به راهکارهای مطلوب جهت ایجاد انگیزه بین افراد مختلف جامعه به منظور افزایش علاقمندی به مطالعه کتاب، عنوان کرد: ارزیابی های فرهنگی مبین این است که رشد و توسعه عرصه های مختلف جامعه تحت تاثیر افزایش سرانه مطالعه مهیا می شود.
سید علی آقازاده نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتقاء دانش و رشد فرهنگ مطالعه در جامعه از ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نشأت می گیرد که با توجه به اين مهم نیاز است، بسترهای مناسبی برای تحقق این امر از سوی متولیان مهیا شود. وی با بیان اینکه، موضوع کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد حیات اجتماعی دارد، بیان کرد: مطالعه و بهره گیری از سرفصل های مختلف کتب، زمینه ساز احیاء تفکر و اندیشه می شود، ضمن آنکه، کتاب و افزایش سرانه کتابخوانی موجب رشد و شکوفایی بسترهای فرهنگی همچنین بهینه سازی فضای این عرصه در سطح جامعه می شود. آقازاده با تاکید بر رسیدن به راهکارهای مطلوب جهت ایجاد انگیزه بین افراد مختلف جامعه به منظور افزایش علاقمندی به مطالعه کتاب، عنوان کرد: ارزیابی های فرهنگی مبین این است که رشد و توسعه عرصه های مختلف جامعه تحت تاثیر افزایش سرانه مطالعه مهیا می شود. وی گفت: بر این اساس باید اذعان داشت، شکوفایی و رشد جامعه جز در سایه رشد فرهنگ کتابخوانی ميسر نمی شود. آقازاده از کتاب و کتابخواني به عنوان یکی از سنت‌هاي ارزشمند یاد کرد و افزود: کتاب مهمترین و اصلی ترین ابزار علم آموزی و دانش پژوهي است که جامعه برای تعالی، رشد و بالندگی در همه عرصه ها و شاخص های تشکیل دهند اجتماع، به آن نیاز دارد.
ضرورت افزایش سرانه فرهنگ مطالعه بین جوانان
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه فرهنگ مطالعه در سطح خرد و کلان جامعه، گفت: ترویج این مقوله فرهنگی به ویژه بین جوانان با توجه به اینکه این قشر آینده سازان جامعه قلمداد می شوند بسیار حائز اهمیت است. آقازاده با بیان اینکه، براي رفع موانع و ايجاد زمينه و بستر های لازم جهت ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه، ضمن همکاری و تعامل متولیان فرهنگی، نيازمند همراهی همه نهادها است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانى، شاخص رشد جامعه است که با توجه به این مهم نیاز است در زمینه افزایش سرانه مطالعه گام های موثری برداشته شود. وی با تاکید بر آسیب شناسی در حوزه کتاب از سوی متولیان، عنوان کرد: مطالعه و کتابخوانی از جمله راهکارهای رشد و پیشرفت اجتماع همچنین تقویت بسترهای علمی است و با توجه به این تعبیر شناخت موانع و آفات مطالعه امری بسیار مهم است. آقازاده با تاكيد بر برنامه ریزی برای رسیدن به راهکارهای موثر در افزایش سطح علاقمندی افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: برگزارى مسابقات با محوریت مطالعه، ایجاد کتابخانه و فراهم آوردن زمینه های دسترسی آسان به کتاب های مختلف از جمله راهکارهای آشنایى با فرهنگ مطالعه و گسترش این مهم است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود