30 شهریور 1394
شماره خبر: 149527

کمپین «خط سرخ» به ترسیم تقویم عاشورایی می پردازد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کمپین «خط سرخ» به ترسیم تقویم عاشورایی می پردازد


شهردار کلانشهر کرج از تشکیل کمپین دینی فرهنگی «خط سرخ» به منظور ترسیم تقویم عاشورایی برای شهروندان خبر داد و گفت: در قالب این کمپین 7 پیام تفکرآمیز به جامعه منتقل خواهد شد و از دریچه ای دیگر به بررسی ابعاد حادثه عظیم عاشورای حسینی (ع) خواهیم پرداخت.
علی ترکاشوندبا بیان اینکه در محرم و صفر امسال شاهد تزئین متفاوت چهره شهر در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) خواهیم بود، اظهار کرد: با پیاده سازی کمپین مذکور، تبلیغات محیطی توام با فرهنگسازی و آموزش های دینی همراه خواهد بود و مناطق و سازمان های تابعه مدیریت شهری در مسیری همسو، هماهنگ و یکپارچه به استقبال این مناسبت عظیم خواهند رفت. وی با بیان اینکه در شهرداریها با توجه به رویکرد جدید این مجموعه به عنوان نهادی اجتماعی و فرهنگی، تأثیر فعالیت‌های روابط عمومی و نوع ارتباط با شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: یکی از ارتباط های موثر با شهروندان در ارتقای فرهنگ شهروندی، ارسال پیام های فرهنگی و مذهبی با استفاده از انواع رسانه های تبلیغی است در این راستا شهرداری کرج در سال همدلی و همزبانی در نظر دارد برای نخستین بار تقویم عاشورایی را اجرا کند. این مسئول ارشد شهری اضافه کرد: این تقویم شامل رویکردی تازه به مفاهیم والای محرم و قیام بزرگ کربلاست و نگاهی عمیق به بزرگان این قیام از نقطه آغازین حرکت خواهد داشت. شروع اجرای کمپین مقارن با شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) است و تا پایان اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و در این مدت حدود 7 پیام تفکر آمیز در بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی سطح شهر و به صورت یکپارجه ارسال خواهد شد. شهردار مرکز البرز اضافه کرد: محور اصلی کمپین خط سرخ، خط سرخی است که نماد خون و شهادت امام حسین (ع) و یاران پاکش است و خط سیاه که قبل از دهه محرم شروع به بزرگ شدن در امتداد خط سرخ دارد، نماد عزاداری قلب های عاشورایی است که به دلیل اینکه خود قیام و شهادت مردان خدا بسیار عظیم تر از این عزاداری می باشد لذا خط سیاه به خط سرخ نمی رسد و به دنبال آن در حرکت است. به گفته ترکاشوند، پیام اصلی کمپین «خط سرخ» یعنی از روز دهم تا انتهای جهان این است که این قیام و شهادت و عزاداری ادامه دارد، همچنان که بعد از جمله خط سرخ و سیاه در کنار هم دوباره حرکت می کنند که مفهوم را کامل می کند. در هر پیام که به یکی از مردان خدا دلالت دارد نام مبارک در بالای خط سرخ نوشته شده و شعری و یا مصرعی متناسب با آن شخصیت بزرگ درج خواهد شد، این کمپین به سه موج تقسیم می شود. شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنانش سه موج این کمپین را بدین شرح توضیح داد؛ موج اول (از سی شهریور ماه تا بیستم مهر ماه سال جاری) مقارن با ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) و شهادت حضرت میثم تمار (ع). موج دوم (از بیستم مهر ماه تا پانزدهم آبان ماه سال جاری) مقارن با شهادت حضرت عباس (ع)، شهادت امام حسین (ع)، شهادت حضرت علی اصغر (ع) و شهادت حضرت علی اکبر (ع) و موج سوم (از پانزدهم آبان ماه تا اربعین حسینی) با محوریت پیام ها و درس های بعد از عاشورا خواهد بود. وی با تقدیر از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج بویژه حوزه برندسازی شهری برای این ابتکار ویژه، خواستار اهتمام مدیران شهری برای اجرایی شدن این طرح شد و تصریح کرد: همچنین برای ارتباط بیشتر و موثرتر با شهروندان سایتی با آدرس WWW.10ta10.com راه اندازی خواهد شد که شهروندان بتوانند عکس های عزاداری ها و عاشورایی های خود را در آن از طرق مختلف از جمله ارسال عکس از طریق گوشی های همراه اقدام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود