19 آبان 1392
شماره خبر: 109831

عزاداری‌ امام حسین (ع) باید به شناخت بیشتر از فرهنگ عاشورایی منجر شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

عزاداری‌ امام حسین (ع) باید به شناخت بیشتر از فرهنگ عاشورایی منجر شود


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز: مراسم سوگواری و عزاداری محرم باید در نهایت به شناخت بیشتر عزاداران حسینی (ع) از فرهنگ عاشورایی منجر شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی قرن‌های متمادی شیعیان جهان با فرارسیدن ماه محرم برای شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اقدام به برگزاری مراسم ویژه سوگواری و عزاداری می‌کنند. وی تاکید کرد: برگزاری این مراسم امری ضروری و لازم است و خوشبختانه شیعیان جهان به ویژه مردم ولایی ایران و استان البرز هر ساله این مراسم را با شکوه خاص و فراوانی اجرا می‌کنند.
هدف از مراسم سوگواری محرم رساندن پیام عاشورا است
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که آئین‌های سوگواری و عزاداری محرم باید با هدف صورت گیرد و صرف زنجیرزنی و سینه‌زنی، حرکت دسته‌های عزاداری و اشک ریختن برای مظلومیت امام (ع) و یاران وفادار ایشان در اولویت اصلی نیست. صالحی گفت: هدف نهایی رساندن پیام عاشورا است و باید توجه داشته باشیم که مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان باید با تحقق این هدف مهم همراه باشد. وی اظهار داشت: همانطور که امام خمینی (ره) تاکید فرمودند، محرم و صفر و در حقیقت فرهنگ عاشورایی اسلام را زنده نگه‌داشته است باید مراسم عزاداری حسینی منجر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود