5 مهر 1394
شماره خبر: 149787

اثبات بی کفایتی آل سعود در اجرای مراسم حج ابراهیمی(ع)

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اثبات بی کفایتی آل سعود در اجرای مراسم حج ابراهیمی(ع)


اعضای شورای اسلامی شهر کرج با ارسال پیامی، ضمن همدردی با خانواده های داغدار، جان باختن جمع زیادی از شیعیان را به پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است:
عبور از دره منا در سلسله مراتب انجام مناسک ابراهیمی(ع) حج، مسیری برای فرود آمدن از منیت ها، خواسته های دل و محبوب های باطن است تا جلای دل و جلال روح رهاوردی عظیم باشد برای تشرف یافتگان به خانه حق تعالی در مکه معظمه. اتفاقی که هر ساله برای حاجیان تکرار می شود و به رغم دشواری مناسک، مسلمانان از اجرای این فروع دینی غافل نمانده و وجود خویش را تا رسیدن به معبود خالص می کنند. اما امسال عبور از دره منا و انجام مراسم و مناسک حج ابراهیمی(ع)، با دیگر سال ها متفاوت بود و گرفتار آمدن حجاج در تنگنای بی کفایتی مسئولان و مقامات آل سعود، پشته عظیمی از کشتگان حق را در مسیر این دره به جا گذاشت تا بار دیگر و پس از واقعه سقوط جرثقیل طی مراسم حج امسال، شاهد صحنه های فجیعی از مرگ مسلمانان باشیم که تماشای آن برای هر فرد دینداری، بسیار رقت انگیز و دردناک بود. آل سعود، در این صحنه و رخدادهای پیش از آن نیز نشان داده است که کفایت و شایستگی مدیریت حج و حاجیان را ندارد؛ شاهد آن وقوع حوادثی مشابه در جریان سفرهای متعدد زائران خانه خدا به مکه معظمه است. لیکن رویداد جدید فصلی تازه و بزرگ از ناتوانی رژیم آل سعود که امروز با بمب افکن های خود جان زنان و مردان و کودکان سرزمین یمن را مورد هدف قرار داده است، عیان کرد و آشکار کرد که برای این رژیم جان مسلمانان و حفظ حرمت حاجیانی که به دعوت حق در این سرزمین حضور یافته اند، دارای کمترین بها و ارزشی نیست.
لذا شورای اسلامی شهر کرج، همنوا با مسلمانان و نوع دوستان سراسر جهان، اندوه و ملال خود از وقوع این فاجعه دردناک را اعلام داشته و ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار، برای کشته شدگان حادثه از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت داریم.
رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود