7 مهر 1394
شماره خبر: 149949

مانورخودروهای آتش نشانی در کرج و فردیس همزمان با روز آتش نشانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مانورخودروهای آتش نشانی در کرج و فردیس همزمان با روز آتش نشانی


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از مانور خودروهای آتش نشانی در کرج و فردیس خبر داد و گفت: این عملیات به مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی اجرایی می شود.
سهراب شهبانی با تبریک فرا رسیدن روز آتش نشان به تمام غیور مردان و زنان این عرصه، سهم این قشر را در ایجاد امنیت خاطر شهروندان بسیار مهم ارزیابی و از زحمات کارکنان این سازمان قدردرانی کرد. شهبانی در ادامه به ویژه برنامه های این روز اشاره کرد و با بیان اینکه مانور خودروهای امدادی این سازمان امروز برگزار خواهد شد،افزود: این مانور از فردیس و کرج به صورت همزمان آغاز و مسیر انتهایی خودروهای آتش نشانی امامزاده محمد(ع) خواهد بود که در این زمینه آتش نشانان با تجدید میثاق با شهدای این مکان مقدس مزار شهدا را گلباران خواهند کرد. وی با اشاره به اهمیت روز آتش نشان و یادآوری واقعه حمله هوایی دشمن بعثی به پالایشگاه و شهادت تعداد کثیری از آتش نشانانی که برای خاموش کردن آتش به آن محل اعزام شده بودند، گفت: برنامه های اجرایی در این روز به پاس گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا هر سال اجرا می شود. این مسئول هدف از برنامه های اجرایی در روز آتش نشان را ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور ذکر و عنوان کرد: یاد آوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های شهدای آتش نشان کشور در عرصه دفاع مقدس از دیگر اهداف تکریم آتش نشانان است که با اقدامات مختلف در این روز محقق می شود. وی تهیه کارت تبریک آتش نشان و ارسال آن به تمام سازمان های آتش نشانی کشور را یکی دیگر از اقدامات این سازمان همزمان با روز آتش نشان نام برد و افزود: با برپایی جشنی در شب عید قربان از هفت آتش نشان نمونه عملیاتی نیز تقدیر شد. مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرج به اهدای خون توسط 140 نفر از پرسنل و حضور پرسنل در آسایشگاه جانبازان نخاعی تهران به عنوان دیگر اقدامات سازمان همزمان با روز آتش نشان اشاره و بیان کرد: بانوان آتش نشان نیز همزمان با عید سعید غدیر پس از برنامه کوهنوردی در مراسم نماز جمعه شرکت خواهند کرد.
برگزاری مسابقه ورزشی بانوان
شهبانی همچنین از برگزاری مسابقات دارت و آمادگی جسمانی ویژه بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: این مسابقه به میزبانی بانوان سازمان آتش نشانی در روز ششم مهر ماه جاری برگزار شد. این مسئول با اشاره به اینکه مسابقات آمادگی جسمانی در چهار رده سنی برگزار شد، نفرات برتر رده سنی 25 تا 30 سال را به ترتیب آنالی زرگر نژاد از منطقه 2، نوشین ساسانی از منطقه 2 و زینب عابدی از سازمان فرهنگی ورزشی اعلام و عنوان کرد: در رده سنی 30 تا 35 سال خانوم ها مریم شرف از سازمان فرهنگی، سمیه امینی از سازمان آتش نشانی و زهرا محقق از سازمان زیباسازی رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند. وی نفرات برتر در رده سنی 35 تا 40 سال را به ترتیب منصوره جوانمرد و محبوبه ابراهیمی از سازمان آتش نشانی و مرضیه خزایی از سازمان زیباسازی نام برد و گفت: خدیجه نوری از سازمان زیباسازی و خدیجه محمدی از سازمان تاکسیرانی موفق به کسب رتبه های اول و دوم در رده سنی 40 تا 45 سال شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نفرات برتر مسابقه دارت را ریحانه بابایی و اکرم حمید پور از منطقه 2 و شیوا ابراهیمی از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اعلام کرد و افزود: در این مسابقات آتش نشانان داوطلب نیز حضور داشتند و زهرا حصاری، شهره حمزه ای و حدیثه حصاری فعالیت مطلوبی را در اجرای بهتر مسابقات انجام دادند. شهبانی هدف از حضور آتش نشانان داوطلب در مراسمات سازمان را نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در سطح شهر دانست و تصریح کرد: تشویق و ترغیب شهروندان به فراگیری مسائل ایمنی موجب فراهم کردن زمینه های مناسب برای توسعه فرهنگ ایمنی جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و امنیت شهروندان خواهد شد و سازمان آتش نشانی اهتمام ویژه ای در این زمینه دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود