7 مهر 1394
شماره خبر: 150002

مسجد محوری اولویت فرهنگی شورا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسجد محوری اولویت فرهنگی شورا


یکصد و هشتادمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج، از آغاز صبح امروز در سالن جلسات پارلمان محلی آغاز شد که یکی از مهمترین بحث های این جلسه را طرح اختصاص مبلغ 50 میلیون تومان به مساجد شاخص از هر منطقه تشکیل داد که محل بحث اعضاء، اختصاص این مبلغ به صرف مساجد یا به طور مشترک به مساجد یا حسینیه ها بود.
با ورود به دستور جلسه شورا، طرح اختصاص مبلغ 50 میلیون تومان به مساجد شاخص از هر منطقه مطرح شد که محل بحث اعضاء، اختصاص این مبلغ به صرف مساجد یا به طور مشترک به مساجد یا حسینیه ها بود. بر این اساس نظرات موافق و مخالف متعددی مطرح شد که از این جمله دیدگاه فاطمه اسکندری در خصوص لزوم مسجدمحوری بود تا با تقویت این محیط، شهروندان و بخصوص جوانان به سمت این مراکز معنوی سوق داده شوند. سعید فیروزگاه نیز با انتقاد از نحوه عملکرد مساجد در جذب جوانان و مردم، محدود شدن این هزینه به مساجد را شایسته ندانست. همچنین حجت الله غلامرضایی با اشاره به اینکه حدود سه هزار هیئت مذهبی در استان و دو هزار هیئت در شهر کرج فعالیت می کنند، نظر مخالف خود برای اختصاص مبلغ صرفا به مساجد را اعلام کرد.
مجید کاویانی پایان دهنده این گفته ها بود که از همکاران خود خواست به تناسب اهمیت لوایح و طرح های کوچک و بزرگ در خصوص آنها بحث و تبادل نظر صورت گیرد . پس از این بیانات، حاضران با دستور رئیس شورای شهر اقدام به رای گیری در خصوص لایحه کردند که بر اساس آن اکثریت اعضاء به پرداخت این کمک صرفا به یک مسجد شاخص در هر منطقه رای موافق دادند و پرداخت توام کمک هزینه به حسینیه و مسجد منتفی شد. پس از این بحث، لایحه ای از شهرداری مبنی بر بکارگیری 25 نفر از فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و ایثارگران شاغل در شهرداری به جای پدران شان اختصاص داشت که به رغم موافقت تعداد زیادی از اعضاء، این لایحه مورد موافقت قرار نگرفت. اگرچه نطق های موافق در این زمینه از سوی تعداد قابل توجهی از اعضای حاضر در صحن به حمایت و دفاع از فرزندان ایثارگران اختصاص یافت و قائم مقام شهردار نیز تاکید بسیاری بر ضرورت تصویب این لایحه داشت، اما در نهایت و طی دو مرحله رای گیری که سری دوم آن پس از تشکیک در آراء مأخوذه رخ داد، لایحه رای نیاورد. این تناقض در دفاع اعضاء از لایحه و آراء، اعتراض تعداد زیادی از اعضای شورا بخصوص مصطفی سعیدی سیرایی و سعید فیروزگاه را به دنبال داشت که با توجه به قوانین رای گیری شورا، مقرر شد لایحه با تغییراتی مجدد از سوی شهرداری به شورا ارسال شود. افزایش بهای خدمات پسماند نخاله های ساختمانی دستور جلسه بعدی امروز شورای شهر بود که شهرداری در لایحه ای خواهان افزایش این رقم از متری 200 تومان مصوب سال 89 به 600 تومان شده بود. در خصوص این لایحه که مصوبه آخرین جلسه کمیسیون برنامه ریزی و بودجه شورای شهر کرج بود، رضا شریفی و حسام عباسی سخن گفتند. شریفی، مهم ترین عامل بازدارنده از اجرای این طرح را بار منفی روانی آن دانست و اظهار داشت: اگرچه افزایش مبلغ چندان چشمگیر نیست و آخرین مصوبه مربوط به آن به سال 89 بازمی گردد، اما با توجه به رکود صنعت ساخت و ساز و فشاری که هم اکنون از حوزه های مختلف به سازندگان وارد می شود، اجرای این طرح چندان معقول به نظر نمی رسد. عباسی در موافقت با این لایحه، به هزینه های طاقت فرسا و سنگین مدیریت پسماند اشاره کرد و با بیان اینکه این رقم در مقایسه با هزینه های بسیار زیاد ساخت و ساز برای سازندگان رقم بالایی نیست، از تصویب این لایحه حمایت کرد. در عین حال این لایحه امروز با رای مثبت اکثریت آراء نمایندگان پارلمان محلی به تصویب رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود