8 مهر 1394
شماره خبر: 150085

بهبود محیط شهری با آسیب شناسی نظام توسعه شهر ممکن می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهبود محیط شهری با آسیب شناسی نظام توسعه شهر ممکن می شود


شهردار کرج با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه هایی با هدف بهبود محیط شهری، عنوان کرد: بهبود محیط شهری در گام نخست با آسیب شناسی در حوزه نظام شهر ممکن می شود.
علی ترکاشوند برنامه ریزی شهری را از مهمترین و شاخص ترین مولفه های رشد و توسعه شهری خواند و افزود: آنچه برای رشد سریع، اصولی و منطقی شهر لازم است، تمرکز بر طرح هایی است که ساختن شهر به طور موزون و متعادل را رقم می زند؛ رسیدن به این مهم نیز جز با آسیب شناسی حوزه نظام شهری میسر نمی شود. وی، اظهارداشت: جامعه شناسان تعاریف متعددی را برای شهر قائل هستند که همگی در اینکه شهر یک سیستم اجتماعی پویا و باز است، تفاهم دارند؛ بر این اساس نیاز است برنامه ریزی و سیاست گذاریهای شهری از یک نظام منسجم و یکپارچه که توسعه منطقی و همه جانبه در شهر را رقم می زند، پیروی کنند. ترکاشوند، تاکید کرد: سیاستهای تبیین شده باید علاوه بر پاسخگویی به نیازهای کنونی، انتظارات و خواسته ای شهروندان در آینده را نیز تامین کند؛ مدیریت شهری کرج نیز به این موضوع که اجرای طرح ها پاسخی برای نیازهای آینده باشد، توجه قائل است. وی، اضافه کرد: اجرای طرحهای عمرانی، زیرساختی که تقاطعات همسطح و غیر همسطح از جمله آنها می باشد، مصداقی برای توجه و اهتمام مدیریت شهری کرج در برآوردن خواسته ها و انتظارات آینده شهر و شهروندان کرجی است.
ارزیابی و رصد نظام برنامه ریزی در مدیریت شهری
شهردار کرج با تاکید بر اینکه نظام برنامه ریزی در مدیریت شهری باید توسط مسئولان ذیربط، مدیران و کارشناسان ارزیابی و رصد شود، عنوان کرد: چگونگی توسعه شهری به کیفیت برنامه های تدوین شده بستگی دارد؛ بر این اساس مسئولان باید بر روند این برنامه ریزی نظارت داشته باشند. ترکاشوند، افزود: انجام این مهم نقش بسزایی در کارآمدی طرح های آینده ایفا می کند؛ همچنین موجب می شود، پروژه ها و طرح های شهری متناسب با ماهیت اصلی شهر و مطابق با نیازهای واقعی اجرایی شود. وی، تاکید کرد: از اولویت های مدیریت شهری کرج ترسیم سیاستهای کلانی است که خط و مشی توسعه کلانشهر کرج را تعیین می کند؛ این طرح ها با عنوان طرح های فرادست با هدف بهبود شرایط شهری در همه عرصه ها تبیین می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود