12 مهر 1394
شماره خبر: 150307

آسیب شهر از تعلل پیمانکار قطار شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 آسیب شهر از تعلل پیمانکار قطار شهری


شهردار کرج در صحن علنی شورای شهر کرج تصریح کرد: هر سه ماه مبلغ 5 میلیارد تومان سوداوراق مشارکت از طرف شهرداری به خریداران اوراق پرداخت می شود، در حالی که هنوز اقدامی از سوی شرکت پیمانکار برای پیشرفت قطار شهری کرج انجام نشده است.
جلسه امروز شورای اسلامی شهر کرج به رغم کوتاهی، حامل یکی از مهمترین پیام های شهرداری برای دولت و شرکت پیمانکار قطار شهری بود تا اگر ظرف دو روز آینده یعنی تا روز سه شنبه، صورتجلسه مربوط به توافقات شورای سازمان به امضای استانداری نرسد و پیمانکار مجاب به انجام تعهدات نشود، قرارداد شهرداری با پیمانکار به صورت یک طرفه از جانب شهرداری خاتمه می یابد. در این زمینه، داوود وحیدی گشاینده موضوع بود که از همکاران خود در پارلمان شهری خواست با جدیت مباحث مربوط به قطار شهری را مورد بررسی قرار داده و پیگیری نمایند. وی اذعان داشت: طبق مصوبه شورا مقرر شد مبلغ 1656 میلیارد تومان از اراضی شهرداری کرج برای تامین هزینه های تکمیل قطار شهری کلانشهر به فروش برسد و با فروش اوراق مشارکت مقدار درآمد حاصله از مبلغ 1656 میلیارد تومان کاسته شود.
وحیدی با اعلام اینکه رقم حاصل از فروش اوراق مشارکت هم اکنون در حساب است و هر ماه 22 درصد سود به آن تعلق می گیرد، افزود: با افزایش 8.5 درصد پرداختی به سرمایه گذار، در مجموع 30.5 درصد سود از سوی شهرداری در حوزه قطار شهری پرداخت می شود که هزینه سنگینی را به این دستگاه تحمیل کرده است. این عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه هم اکنون دو ماه نیز از زمان تصویب فروش زمین جمهوری گذشته در حالی که هیچ اقدامی به این منظور انجام نگرفته است، تصریح کرد: با این رویکرد پروژه مترو از طریق شرکت پیمانکار سابیر تا سال های سال به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید. وحیدی خاطرنشان کرد: پیمانکار در تلاش برای تغییر مسیر توافقات است و این به نفع شهر و مجموعه مدیریت شهری نیست. رئیس شورای اسلامی شهر نیز با انتقاد از نحوه عملکرد شرکت پیمانکار، تاکید کرد: فرض کنیم به کمک دولت هیچ احتیاجی نداشته و خودمان تامین و تکمیل قطار شهری را به عهده بگیریم؛ چرا که با این روند به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهیم کرد. محمود دادگو تاکید کرد: مقرر شده است امضای استاندار برای انجام تعهدات دریافت شود، اگر ظرف یک هفته این اقدام انجام نگیرد برای حذف پیمانکار اقدام می کنیم. شهردار کرج نیز با تایید گفته های رئیس و عضو شورا، خاطرنشان کرد: پرداخت سودهای سرمایه گذاری به صورت سه ماهه رقم سنگینی را به شهرداری تحمیل کرده است و هر روز تعلل پیمانکار ضربه سنگین تری به این دستگاه وارد می آورد. با توجه به اینکه پیمانکار قیمت مشخص و زمان تعیین شده ای برای اتمام طرح داشته، در صورت عدم تامین خواسته ما امکان لغو قرارداد به صورت یک طرفه از جانب شهرداری وجود دارد که این امر طی نامه ای به اطلاع استانداری خواهد رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود