19 مهر 1394
شماره خبر: 150732

بهره گیری از توان و ظرفیتهای مالی پایدار؛ زمینه ساز کارآمدی نظام مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهره گیری از توان و ظرفیتهای مالی پایدار؛ زمینه ساز کارآمدی نظام مدیریت شهری است


معاون اداری مالی شهرداری کرج، بهره گیری از توان و ظرفیتهای مالی پایدار را زمینه ساز کارآمدی هر چه بهتر نظام مدیریت شهری دانست که برای رسیدن به آن باید تدوین و اجرای برنامه های ویژه ای را سیاست گذاری کرد.
فرج الله ایلیات با بیان این مطلب افزود: در سیستم و ساختار شهرداری کرج نیز به دنبال جاری کردن رویکردی هستیم که با تکیه بر خروجی های آن استعدادهای بالفعل مالی در شهر تقویت و از آنها استفاده بهینه شود. وی، ادامه داد: انجام این مهم ضمن آنکه انتفاع شهر را به نحوی مطلوبی فراهم می کند، زمینه ساز حل یا کاهش ناهماهنگی موجود در نظام مدیریت شهری نیز می باشد؛ این هماهنگی از طریق نزدیکی دیدگاه ها، یکپارچه کردن سیستم ها و عملکرد ها همچنین کارآمد کردن فرایندها به دست می آید. ایلیات، ضرورت بهره گیری از توان و فرصت های موجود در همه بخش ها و امورات شهری را یادآور شد و افزود: رسیدن به این مهم بخشی از حرکت به سمت توسعه پایدار است که با تمرکز زدایی بر اهداف همچنین استفاده بهینه از امکانات موجود محقق می شود.
لزوم اصلاحات درون سازمانی در ساختار دستگاه های خدمت رسان
معاون اداری مالی شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت اصلاحات درون سازمانی در ساختار دستگاه های خدمت رسان، اظهارداشت: اصلاحات درون سازمانی موجب تقویت، هماهنگی، انسجام و تعامل سازنده بین سازمانها و دستگاههای خدمات رسان و فعال در شهر با مدیریت شهری می شود. ایلیات، عنوان کرد: باید اذعان داشت، این اقدام سهم مشارکت مردمی در انجام امور مختلف را نیز افزایش می دهد؛ تحقق این مهم حاکی از میزان رضایتمندی شهروندان از نحوه و روش انجام امور متعدد توسط مجموعه دستگاه های خدمات رسان که مدیریت شهری در راس آنها قرار دارد می شود. وی، تاکید کرد: باید در نظر داشت که این رویکرد، شامل یک مدل و روش اجرائی مشخص نیست بلکه فرایندی است که به مرور و بر اساس ساختارهای هر جامعه می تواند به شکلی متفاوت اجرا و پیاده شود و مدیریت مطلوب شهری را بوجود آورد. ایلیات، مدیریت مطلوب شهری را دارای ویژگی هایی از جمله شفافیت، کارآمدی، تمرکز زدایی، پاسخگویی و شهروندمداری دانست و افزود: رسیدن به این نقطه ایده آل با یک فرایند تدریجی و بر اساس فرصت ها و ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بدست می آید. وی، گفت: حرکت بسوی نقطه مطلوب دارای الزاماتی از جمله تغییرات در ساختارهای قانونی، مدیریتی و فرایند های حاکم بر مدیریت شهری است که نقطه شروع آن می تواند واگذاری اختیارات بیشتر و بالا بردن توانایی مدیریت شهری در کنار توجه به امر شهروند مداری باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود