12 مهر 1391
شماره خبر: 12608

مدیریت یکپارچه شهری ابزار توسعه پایدار است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت یکپارچه شهری ابزار توسعه پایدار است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با تاکید بر رسیدن به ساز و کارهای مدیریت یکپارچه شهری، این مهم را از ابزارهای کارآمد در تحقق توسعه پایدار شهر دانست.
سیدعلی آقازاده اظهار داشت: مدیریت یکپارچه شهری از الزاماتی است که باید در ساختارهای شهری به ویژه کلانشهری لحاظ شود. وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری نظریه نوینی است که برای حل معضلات مدیریت شهری طی یک یا دو دهه اخیر مطرح شده است، عنوان کرد: لحاظ کردن این مهم در ساختارهای مدیریت شهری نقش به سزایی در رفع مشکلات و معضلات ایفا می‌کند ضمن آن که پرداختن به این مهم موجب سازماندهی مسائل شهری می‌شود. شهردار کرج با تاکید بر رفع ناهماهنگی‌های موجود در سیستم شهر بیان داشت: نظام مدیریت شهری برای حرکت در مسیر ایده‌آل و موفق نیاز به تجمیع و ساماندهی برنامه‌های شهری در عرصه‌های مختلف دارد که این مهم نیز در سایه تحقق مدیریت یکپارچه شهری به نحو مطلوبی میسر می‌شود. آقازاده، مدیریت یکپارچه شهری را نیازمند بهره‌گیری توان‌ها و فرصت‌های موجود در همه بخش‌ها ذکر و بیان کرد: توسعه پایدار با بهره‌گیری از سیاست‌های تعریف شده در مدیرت یکپارچه شهری محقق می‌شود. وی با تاکید بر تمرکززدایی بر انجام امور مختلف همچنین افزایش توان سازمانی، ادامه داد: رسیدن به این مهم نیازمند انجام امور اصلاحی از جمله اصلاحات درون سازمانی، تقویت هماهنگی و تعامل سازمان و نهادهای مرتبط با مدیریت شهری است.
نقش مشارکت مردمی در تحقق مدیریت یکپارچه شهری
این مسئول در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه مشارکت مردمی در تحقق مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد: مشارکت مردمی در صورتی که در سطح وسیعی انجام شود می‌تواند در تحقق مدیریت شهری کارآمد باشد. وی با اشاره به شاخص‌های بارز و ویژه مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد: شفافیت، کارآمدی، تمرکززدایی، پاسخ‌گویی و شهروندمداری ازجمله این شاخص‌ها است. شهردار کرج رسیدن به این نقطه ایده‌آل را یک فرآیند تدریجی و بر اساس فرصت‌ها و ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ذکر کرد و افزود: حرکت به سوی نقطه مطلوب دارای الزاماتی از جمله تغییرات در ساختارهای قانونی، مدیریتی و فرآیندهای حاکم بر مدیریت شهری است. آقازاده، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در رسیدن به مدیریت مطلوب شهری را استعمال عملکرد، سیستم درآمد پایدار، ثبات مدیریت، توانمندی نیروی انسانی ذکر و بیان کرد: تقویت نهادهای هماهنگ کننده سازمانی همچنین بهره‌گیری از مشارکت شهروندان از دیگر موارد مهم در رسیدن به نقطه ایده‌آل مدیریت شهری به صورت یکپارچه است. وی با بیان اینکه همه عناصر موثر در موفقیت و پیشروی مدیریت شهری در ایجاد سیستم یکپارچه شهری تاثیرگذار است، متذکر شد: هماهنگی و ایجاد و حدت رویه توامان در نقش آفرینی مدیریت مطلوب شهری نقش دارند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود