22 مهر 1394
شماره خبر: 150989

بازنگری به نحوه توزیع امکانات و خدمات شهری راهی برای ارتقاء خدمت رسانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازنگری به نحوه توزیع امکانات و خدمات شهری راهی برای ارتقاء خدمت رسانی است


قائم مقام شهردار کرج، گفت: بازنگری به نحوه توزیع امکانات و خدمات شهری راهی برای ارتقاء خدمت رسانی شهری و راهکاری برای حرکت در مسیر انتفاع و آبادانی شهری همچنین جلب رضایتمندی شهروندان است.
محمدرضا رضاپور با بیان این مطلب افزود: در نحوه توزیع خدمات شهری آنچه بسیار حائز اهمیت است، داشتن دیدگاه عدالت محور است؛ همه اقدامات و اموری شهری باید متناسب با نیاز شهر و شهروندان و در نظر داشتن موضوع" توزیع عادلانه و صادقانه "خدمات اجرایی شوند. وی، تاکید کرد: لازم است، پیش از اجرای طرح هایی که مدیریت شهری مسئولیت اجرای آن را عهده دار است، مطالعات گسترده ای در خصوص تحقق پروژه ها و طرح های شهری با لحاظ کردن دیدگاه عدالت محوری صورت گیرد. رضاپور ، عنوان کرد: در مطالعات پروژه ای میزان دسترسی شهروندان به امکانات شهری به عنوان نکته ای مهم لحاظ می شود؛ در نظر داشتن این شاخص موجب توزیع بهینه خدمات شهری می شود؛ در اینصورت شهروندان و مصرف کنندگان خدمات شهری رضایت بیشتری از اقدامات مدیریت شهری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه تعیین کاربردی های شهری، شاخص و رویکرد مهم برای توزیع خدمات است، گفت: دسترسی به مولفه های این شاخص در واقع زمینه دسترسی به امکانات و خدمات شهری را به نحو موثری افزایش می دهد ضمن آنکه زمینه ساز توسعه شهر به شکل عادلانه نیز می شود.
تضمین کیفیت مناسب زندگی براي همه شهروندان ضروری است
قائم مقام شهردار کرج در ادامه با عنوان اینکه تضمین کیفیت مناسب زندگی برای شهروندان امری ضروری است، انجام این مهم را منوط به حرکت در مسیر دستیابی به عدالت اجتماعی دانست و افزود: نظام توزیع خدمات علاوه بر عادلانه و صادقانه بودن باید کیفیت مطلوب زندگی شهروندان را نیز تضمین کند. رضاپور، افزود: نقش مدیریت شهری برای تحقق این هدف کلان بسیار برجسته است؛ شهرداری ها در حکم مجموعه های خدمت رسان شهری باید اقدامت و فعالیتهای خود در قالب توزیع خدمات و امکانات شهری به نحوی که کیفیت زندگی شهروندی تامین و در عین حال افزایش یابد به انجام برسانند.
وی با عنوان اینکه در شهرداری کرج مبنا و اساس مدیریت و خدمت رسانی توزیع عادلانه امکانات در شهر است، گفت: این رویکردسبب افزایش کیفیت زندگی در شهر شده و در بلند مدت توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت. بر اساس آنچه مطرح شد، اگر هدف مدیریت شهری و دیگر دستگاه های خدمت رسان شهری تحقق اصل عدالت اجتماعی است، باید توزیع بهینه خدمات و امکانات به صورتی باشد که نفع آن برای همه اقشار جامعه شهری باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود