26 مهر 1394
شماره خبر: 151198

فضاسازی شهری با مضامین امر به معروف و نهی از منکر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 فضاسازی شهری با مضامین امر به معروف و نهی از منکر


فرمانده بسیج حوزه 8 حضرت سیدالشهدا(ع) از فضاسازی شهری و محیطی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به همت بسیج شهرداری کرج خبر داد.
سرهنگ غلام قربانی ، عاشورا را یک صحنه عبرت انگیز تاریخی عنوان کرد و گفت: حادثه کربلا ابعاد بسیار گسترده ای دارد که یکی از مهمترین آنها امر به معروف و نهی مردم و حاکمان از منکر است.
وی افزود: امام حسین(ع) و یارانش در زمانی که کمتر کسی به عهد خود وفا کرد و پایبند اصول و قواعد دینی و وصایای پیامبر اکرم(ص) بود، قیام کرد تا دین اسلام را زنده نگه دارد و ایشان خود مهمترین پیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کردند. قربانی با تاکید بر اینکه دهه اول محرم به شایستگی دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است تا این پایه مهم دینی و اخلاقی از جامعه برچیده نشود، روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند آموزش و اطلاع رسانی دانست. وی اذعان داشت: با همین رویکرد، بسیج شهرداری کرج علاوه بر برپایی همایش امر به معروف و نهی از منکر ویژه نیروهای بسیجی مجموعه شهرداری، اقدام به فضاسازی شهری و محیطی درباره این امر مهم نموده است تا فضای جامعه همسو با فضای محرم و صفر، به سمت و سوی اهداف این نهضت بزرگ کشیده شود. این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از بیلبوردها و تابلوهای هر منطقه مد نظر ماست که بر اساس آن هر منطقه موظف به اختصاص دو استند یا بیلبورد به مفاهیم و معانی امر به معروف و نهی از منکر است. قربانی از طراحی مسابقه ای با مضمون های امر به معروف و نهی از منکر نیز خبر داد و یادآور شد: این رقابت برای تمامی کارکنان شهرداری طراحی شده و به زودی با قرارگیری در پرتال شهرداری، امکان شرکت در آن برای نیروها فراهم خواهد شد. فرمانده بسیج حوزه 8 حضرت سیدالشهدا(ع) شهرداری کرج، اضافه کرد: بهترین نوع نهی کردن از منکرات و شناسایی و معرفی معروفات، اصلاح و تذکر عملی است و نباید با زبان تند اقدام به این کار کنیم که از شدت اثرگذاری آن تا حد بسیار زیادی خواهد کاست. قربانی تاکید کرد: برای امر به معروف زبانی غیر از زبان نرم وجود ندارد و خلق خوش بهترین و بیشترین اثرگذاری را دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود