27 مهر 1394
شماره خبر: 151268

مسئولان از طرح موضوعات تنش برانگیز بین نهادها اجتناب کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسئولان از طرح موضوعات تنش برانگیز بین نهادها اجتناب کنند


رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور از مسئولان و صاحبان کرسی خدمت رسانی خواست، از طرح موضوعاتی که می تواند زمینه ایجاد تنش بین نهادها و مسئولان را فراهم آورد پرهیز کرده و برخی انتقادها و پیشنهادات را در جلسات خصوصی و با نیت های خیرخواهانه مطرح کنند.
ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان، رسول الله (ص) فرمودند : همانا شهادت حسین (ع) حرارتی در قلبها ایجاد می کند که هرگز سرد نخواهد شد.
جناب آقای رئیس
اعضاء محترم هیأت رئیسه
همکاران گرامی
همانگونه که استحضار دارید، یکی از وظایف شورای اسلامی شهر؛ بررسی طرحها و لوایح ارسالی از سوی شهرداری و تصویب آنها با توجه به صرفه و صلاح شهروندان گرامی می باشد.در این راستا، کسب نظرات و ارائه راهکارها از سوی کارشناسان و مدیران دستگاههای اجرایی، راهگشا و در اخذ تصمیمات موثر خواهد بود. اما با امعان نظر به این وظیفه ذاتی شورا، اینگونه بیان میدارم که: اگرچه اصل آموزش، توصیه و نصیحت قابل انکار نمی باشد و هر شخصی در هر جایگاه و موقعیت بی نیاز از آموزش و نصیحت نیست، لکن؛ آموزگار و ناصح بی درنگ باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشد. اینجا روی سخن بنده با ریاست محترم شورای اسلامی شهر کرج می باشد که چرا اجازه می دهید برخی افراد که نیازمند آموزش می باشند، اقدام به نوشتن مصوبات شورا نمایند تا برادر بزرگوار و عزیز ما را بر آن دارد که در مصاحبه ای مطبوعاتی، داد سخن درآورد که: برخی از اعضاء شورای شهر کرج حتی در مصوبه نویسی نیاز به آموزش دارند که از مفهوم مخالف این سخن برداشت می شود در دیگر امور نیز نیازمند آموزش هستند. یا مگر شورای شهر، رئیس و سخنگو ندارد که هر عضوی از اعضای شورای شهر به خود اجازه می دهد تا از برادر گرامی بنده بخواهد که هر چه را ما گفتیم شما باید آنرا تایید کنید. مگر رویه سابق شهر اینگونه بوده است که شما به این عزیز چنین تحکمی می کنید؟ بنده بعنوان کوچکترین عضو شورای اسلامی شهر کرج، اعلام میدارم که هنوز نیازمند آموزش و تعلیم می باشم که رسول گرامی اسلام (ص)، فرموده اند: ز گهواره تا گور دانش بجوی. لکن آیا شیوه اینچنین آموزش برای ما مهیا می باشد؟ و سخن دیگر اینکه من و حتما دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرج، خود را بی نیاز از نصیحت و توصیه نمی دانند همانگونه که در عمل نیز نشان داده اند و بارها شده است که افراد در این مکان حضور یافته و ما را موعظه و نصیحت فرموده اند. اما عزیز بزرگواری که در جلسه عمومی به خود اجازه می دهد با ادبیاتی چنین نصیحت که چه عرض کنم، تعیین تکلیف می نماید که: اعضای شورای اسلامی شهر کرج تصمیمات هوشمندانه بگیرند. بهتر نیست که ما جایگاه و مسئولیت هایمان را جا به جا نماییم تا دیگر مجال گله گذاری و نصیحت در اماکن عمومی رخ ندهد؛ زیرا اینگونه فرموده اند: هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
با احترام مجدد
والسلام علی من اتبع الهدی
"سلام و درود خداوند بر کسانیکه از راه هدایت تبعیت می کنند "

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود