27 مهر 1394
شماره خبر: 151283

بی توجهی به خسارتهای ناشی از عدم ساماندهی فاضلاب شهری هیچ توجیهی ندارد!

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بی توجهی به خسارتهای ناشی از عدم ساماندهی فاضلاب شهری هیچ توجیهی ندارد!


عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: بی توجهی به خسارت های ناشی از عدم ساماندهی فاضلاب شهری هیچ توجیهی ندارد و بنده به عنوان نماینده مردم در این زمینه دغدغه جدی دارم.
محمدصادق باغستانی ادامه داد: در حال حاضر فاضلاب های شهری و کانون پسماندهای آلوده به دلیل بوی نامطبوع و انواع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی به دغدغه جدی برای مردم و مسئولان تبدیل شده و نباید از کنار این خط قرمز به سادگی گذشت. وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست، از بهداشت و سلامت عمومی جامعه به عنوان خط قرمز مدیریت شهری کرج یاد کرد و ادامه داد: پسماندها و فاضلاب های شهری منشاء انواع بیماری های پوستی و انگلی و مشکلات زیست محیطی هستند و جا دارد که مسئولان با انجام برنامه ریزی های لازم و تخصیص ردیف اعتباری ویژه اقداماتی را در این زمینه انجام دهند. عضو پارلمان شهری کرج در ادامه از نهر سیاه جوی به عنوان مصداقی در زمینه تهدیدهای زیست محیطی یاد و تصریح کرد: این نهر از انتهای رودخانه دلمبر شروع شده و در جهت شمال به جنوب به طول بیش از 10 کیلومتر امتداد دارد که متاسفانه طی سالهای اخیر به محل تجمع فاضلاب ها و سیلاب های فصلی تبدیل شده و سلامت شهروندان را نیز به مخاطره انداخته است.
این مسئول شهری در ادامه از اتمام فاز نخست عملیات ساماندهی نهر سیاه جوی در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: این پروژه در فاز نخست با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 400 میلیون تومان استارت زده شد و با ساماندهی بیش از دو هزار و 650 مترطول از مسیر این نهر، نقش بسزایی در ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه ایفا خواهد کرد. به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کرج، با توجه به گذر ادامه نهر سیاه جوی از محله محروم و کم برخوردار سهرابیه و ضرورت پیشگیری از شیوع انواع بیماریهای پوستی و انگلی در سطح مرکز استان البرز، پارلمان شهری با طرح و تصویب لایحه ای دو فوریتی بالغ بر 250 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم طرح ساماندهی نهر سیاه جوی تخصیص داد که بزوی عملیاتی می شود. باغستانی در بخش پایانی سخنانش بر اهتمام ویژه مدیریت شهری کرج برای ساماندهی فاضلاب شهری و کانون پسماندهای آلوده همچنین هدایت آب های سطحی خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود