5 آبان 1394
شماره خبر: 151680

استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به فرهنگ عمومی تبدیل شود


عضو شورای اسلامی شهر کرج با حضور در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری این کلانشهر، در جریان اولویت های کاری این سازمان در سال جاری قرار گرفت و بر ترویج فرهنگ گسترش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در جامعه تاکید کرد.
حجت الله غلامرضائی به عنوان عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج بر عملکرد سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری این کلانشهر در سازمان مذکور حضور یافت و خواستار خدمات رسانی مطلوب تر از طریق ترویج فرهنگ حمل و نقل عمومی شد. عضو شورای اسلامی شهر کرج در این دیدار، عنوان کرد: طرح جامع شهر کرج از سال 52 تدوین و ابلاغ شده است که در حال حاضر با توجه به روند رو به رشد جمعیت و رسیدن آن به دو میلیون نفر، شوارع و معابر موجود همچنان بر طبق طرح مذکور بوده و گسترش چندانی نداشته و این در حالیست که این معابر پاسخگوی نیازهای حمل و نقل عمومی شهروندان در سطح شهر نیست. غلامرضائی اظهار داشت: بر این اساس مسئولان شهری و استانی کرج باید به دنبال آن باشند که با ارائه راهکارهایی، مشکلات شهر و شهروندان را در زمینه ترافیک شهری با توجه به اینکه شوارع و معابر موجود پاسخگوی نیازهای آنها نمی باشد از طریق گسترش فرهنگ حمل و نقل و عمومی مرتفع سازند. این مسئول، گفت: افزایش ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، راه اندازی خطوط BRT ، بهره برداری از تونل قطار شهری و ... از جمله راهکارهایی است که علاوه بر تامین نیازهای حمل و نقل عمومی در سطح شهر می تواند معضلات ترافیکی و آلودگی هوا را کاهش دهد و صرفه جویی در هزینه و زمان را برای شهروندان به ارمغان بیاورد. وی بیان کرد: وجود 13 هزار تاکسی در سطح شهر و خدمات رسانی به شهروندان، نشان از پتانسیل و عملکرد مطلوب سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرج دارد و این سازمان می تواند با مساعدت های مجموعه مدیریت شهری کرج، فعالیت های بیشتری را در زمینه مرتفع ساختن نیازها و خواسته های شهر و شهروندان به انجام رساند. عضو شورای اسلامی شهر کرج، یادآور شد: تکریم ارباب رجوع و تسریع در انجام امور مربوط به آنها و حمایت از حقوق تاکسیرانان و رضایت این قشر زحمت کش از عملکرد این سازمان از جمله مسائلی بود که طی این بازدید رصد شد که به دنبال آنیم تا با همت مجموعه مدیریت شهری کرج خدمات رسانی گسترده تری را به شهر و شهروندان ارائه نماییم. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرج نیز در این دیدار، عنوان کرد: راه اندازی شبکه هوشمند و سیستم اتوماسیون اداری، راه اندازی شبکه GPSبر روی تاکسی ها ، صدور کارنامه الکترونیکی برای تاکسیرانان ، احداث کارواش تاکسیرانی و... از جمله خدماتی بوده که تا به امروز از سوی این سازمان با همت و همکاری شهردار کرج و اعضای شورای اسلامی شهر این کلانشهر ارائه شده است. پرویز اسکندری ادامه داد: ایجاد شرایطی به منظور نوسازی ناوگان فرسوده سازمان تاکسیرانی، احداث خانه تاکسی در نزدیکی اماکن دولتی ، پیگیری بیمه تکمیلی تاکسیرانان ، نصب دستگاه هایی به منظور پرداخت الکترونیکی کرایه ها و ... از جمله برنامه هایی است که در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرج پایه ریزی شده که در حال انجام می باشد و بزودی عملیاتی خواهد شد. گفتنی است در پایان این بازدید مقرر گردید، در راستای ارائه راهکارهایی به منظور رفع مشکلات و رسیدن به عملکردی مطلوب تر، جلسات متعدد و منسجمی با حضور ناظر شورای اسلامی شهر کرج بر عملکرد سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری این کلانشهر و مسئولان سازمان مذکور به صورت ماهیانه برگزار شود و به نحو مقتضی از مدیرعامل و مسئولان زحمتکش این سازمان با توجه به ارائه خدمات رسانی مناسب و مثبت از سوی مجموعه مدیریت شهری کرج تشویق به عمل آید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود