21 خرداد 1394
شماره خبر: 143635

مراحل صدور پروانه هوشمند تاکسیرانی در کرج مورد واکاوی قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مراحل صدور پروانه هوشمند تاکسیرانی در کرج مورد واکاوی قرار گرفت


با حضور رئیس و هیئتی از اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج و حومه، مراحل صدور پروانه هوشمند تاکسیرانی در این کلانشهر به بحث و تبادل نظر کارشناسی گذاشته شد و مورد آسیب شناسی کارشناسی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج در این بازدید ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه و بهبود عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی، «سامانه هوشمند تاکسی» را از مهمترین اقدامات انجام شده در این سازمان نام برد و گفت: این سامانه با کاربردهای مختلف برای مردم و تاکسیرانان از مزایای فراوانی برخورداراست. پرویز اسکندری، اطلاع رسانی در خصوص نرخ های مصوب کرایه های خطوط تاکسی از طریق باجه های الکترونیکی در سطح شهر، اطلاع رسانی از نحوه خدمات و پیشگیری از تخلفات احتمالی، تجمیع و هوشمندسازی پروانه تاکسیرانی و پروانه بهره برداری را از جمله مزایای سامانه هوشمند تاکسیرانی عنوان کرد. این مدیرعامل صدور کارت های هوشمند برای تاکسیرانان خطی و گردشی را از دیگر مزیت های این سامانه ذکر و بیان کرد: رانندگان تاکسی با استفاده از کارت هوشمند می توانند بدون حضور در سازمان تاکسیرانی مرخصی خود را ثبت کنند. وی سرعت عمل در ارایه خدمات به تاکسیرانان، نظارت بر حضور و غیاب تاکسیرانان، قابل دسترس بودن رانندگان و درج تمام مشخصات و سوابق فردی رانندگان در سامانه جامع هوشمند از کارکردهای این سامانه هوشمند اعلام کرد.
امکان جعل در سامانه هوشمند تاکسی وجود ندارد
به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج، بهبود عملکرد سازمان با راه اندازی «سامانه هوشمند تاکسی» ممکن شده و این سامانه از امنیت و دقت کاری بالایی برخوردار است؛ بطوریکه امکان جعل در این سیستم وجود ندارد. این مسئول در ادامه سخنان خود به حمایت های شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در راه اندازی سامانه مذکور اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر کرج نیز از دیگر اقداماتی بود که با حمایت مجموعه مدیریت شهری انجام شد. وی تعداد ناوگان تاکسیرانی را 12 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد هفت هزار دستگاه به صورت خطی و پنج هزار دستگاه در قالب گردشی فعالیت می کنند و اکنون 60 درصد حمل و نقل عمومی در مرکز البرز با تاکسی ها انجام می شود. طیبی رئیس اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور نیز در پایان این بازدید رضایت خود را از عملکرد سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج ابراز و اظهار امیدواری کرد: شاهد بکارگیری فناوری های نوین در عرصه حمل و نقل همگانی تمام شهرهای کشور باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود