9 آبان 1394
شماره خبر: 151821

ساماندهی افکار شهروندان بر بکارگیری ابزار در بهبود ترافیک شهر اولویت دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ساماندهی افکار شهروندان بر بکارگیری ابزار در بهبود ترافیک شهر اولویت دارد


رئیس شورای اسلامی شهر کرج در جلسه شورای ترافیک استان، خواستار اولویت بخشیدن به ساماندهی افکار شهروندان پیش و بیش از بکارگیری ابزار و امکانات فیزیکی در زمینه های مختلف بخصوص ترافیک و حوزه حمل و نقل شد.
جلسه شورای ترافیک استان، در شهرداری کرج برگزار شد و ضمن آن اهداف و مراحل پیشرفت اجرای سیستم مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک توسط شهرداری این کلانشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، رئیس شورای اسلامی شهر، فرماندار کرج، رئیس پلیس راهور استان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج و برخی دیگر از مسئولان موثر در حوزه حمل و نقل و ترافیک این کلانشهر به در سالن جلسات شورای اسلامی شهر به اجرا در آمد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه با تاکید بر اینکه ایجاد مرکز کنترل ترافیک با توجه به الزامات و دغدغه های حوزه ترافیک، اقدامی ضروری به نظر می رسید و با پیگیری های معاونت حمل و نقل این امر به موافقت شورا رسید و عملیاتی شد. محمود دادگو با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که امکانات فوق ابزار بوده و ما در موضوعات ترافیکی بیش از ارتقای ابزار، نیازمند بهبود افکار و ساماندهی به آن هستیم، خاطرنشان کرد: افکار بسیار بهتر و کارآمدتر از ابزار هستند و چنانچه بتوانیم از این امکان برای بهبود ساختار و کیفیت وضعیت تردد در شهر بهره بگیریم، موفق خواهیم بود. به گفته وی، فکر فرسوده مشابه بافت فرسوده، عامل خطر و آسیب های بسیار گران و سنگینی است؛ فضای فکری افراد آنچنان موثر است که می تواند موجب افول یک ساختار یا تقویت آن شود. بر همین مبنا می توانیم با تغییر افکار به اصلاح فضا کمک قابل توجهی کرده و از این طریق در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی نماییم.
دادگو، کار روی سیستم ترافیک و حمل و نقل را از ضروریات مورد نیاز شهر ارزیابی کرد و بیان داشت: نباید بخاطر افکار نادرستی که در موضوعات ترافیک شهری برای شهروندان جا افتاده و موجود است، از انجام اقدامات اساسی و موثر در این زمینه خودداری کرد. برای مثال جانمایی ایستگاه های اتوبوس از لحاظ مدیریت ترافیک باید مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد که این باید با همت بخش های فعال در زمینه حمل و نقل و ترافیک اجرایی شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود