14 آبان 1394
شماره خبر: 152223

عملکرد عمرانی، خدماتی و فضای سبز منطقه 5 کرج رصد شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملکرد عمرانی، خدماتی و فضای سبز منطقه 5 کرج رصد شد


ناظرین منطقه 5 شهرداری کرج در شورای اسلامی شهر این کلانشهر، طی نشستی با مدیر و جمعی از مسئولان این منطقه، در جریان عملکرد حوزه های مختلف دستگاه مذکور از ابتدای سال جاری تا کنون قرار گرفتند و نقطه نظراتی را در رابطه با پیشبرد اهداف و مرتفع ساختن مشکلات شهروندان این بخش از کلانشهر کرج مطرح کردند.
عباس سعیدی کیا در این نشست ضمن اشاره به بافت منطقه 5 شهرداری کرج و وجود برخی ساخت و سازهای غیر اصولی در این منطقه که در سالیان گذشته بدون در نظر گرفتن سرانه های عمرانی، خدماتی و فضای سبز ساخته شده است، عنوان کرد: با توجه به این امر، جلوگیری از افزایش اینگونه ساخت و سازها و برخورد قانونی با متخلفین در این زمینه از جمله اولویت هایی می باشد که در دستور کار منطقه قرار گرفته است و به دنبال آنیم تا سرانه های فضای سبز را نیز افزایش دهیم. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج، اظهار داشت: تعیین تکلیف دو پروژه عمرانی استخر شهدای گلشهر و پارکینگ طبقاتی خیابان فروردین از سوی مسئولان ذیربط که در چند ماه گذشته به بهره برداری رسیده است از جمله خواسته های شهرداری این منطقه می باشد تا به این وسیله شهروندان از امکانات احداث شده استفاده کنند. سعیدی کیا در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه عمران منطقه 5 شهرداری کرج طی هفت ماه گذشته را ارائه داد و گفت: اجرای بیش از 12 هزار مترمربع عملیات جدول گذاری و زیرسازی معابر، پخش 30 هزار تن آسفالت، احداث 500 متر مربع پیاده رو ، حفر 23 حلقه چاه جذبی و همچنین اجرای کلکتور ( پروژه جمع آوری آبهای سطحی ) به طول 210 متر از جمله اقدامات حوزه مذکور می باشد.
این مسئول، افزود: واحد فضای سبز منطقه نیز موفق به کسب مقام نخست در چهارمین نمایشگاه گل و گیاه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در سال جاری شده است که حفاری و لوله گذاری خیابان اختر غربی به طول یک کیلومتر و انتقال آب خام جهت آبیاری درختان چنار کهنسال، بهسازی و اجرای فضای سبز حاشیه اتوبان به مساحت 15 هزار مترمربع از دیگر فعالیت های این بخش طی هفت ماه اخیر می باشد. نصب ست تندرستی در پارک شهروند، اجرای فضای سبز باشگاه ورزشی شهدای گلشهر به مساحت هزار مترمربع، ایجاد فضای سبز لچکی خیابان کوکب شرقی و فضای سبز بلوار چمران به مساحت هزار و 200 مترمربع نیز از فعالیت های حوزه فضای سبز منطقه 5 شهرداری کرج بود که وی به آنها اشاره کرد. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود به سایر اقدامات حوزه مذکور اشاره کرد و گفت: حذف چمن و کاشت گونه های مقاوم به خشکی در بلوار گلزار غربی و 45 متری گلشهر به مساحت هزار و 500 مترمربع ، آزاد سازی طوقه درختان ، اجرای سیستم آبیاری قطره ای در بلوار شهید چمران و گلزار غربی، بهسازی فضای سبز شهرک رازی و کاشت 750 اصله درخت از اهم اقدامات این واحد بوده است. سعیدی کیا یادآور شد: اجرای عملیات روکش آسفالت خیابان های مسجد، نهم و دهم، مینا، خواجه نصیر واقع در دهقان ویلا، خیابان شقایق شرقی در بلوار 45 متری گلشهر و عملیات لکه گیری کوچه های دهقان ویلا و کوچه های شمال خیابان فروردین و همچنین احداث پارک محله ای در لچکی شهرک پردیسان، بهسازی و بازسازی پارک بنفشه از دیگر اقدامات در دست اجرای منطقه 5 شهرداری کرج است که امید می رود در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری برسند. در پایان اینکه، ناظرین منطقه 5 شهرداری کرج در شورای اسلامی شهر این کلانشهر نیز پس از استماع گزارشات واحدهای اجرائی منطقه در جریان عمده اقدامات حوزه های مالی، شهرسازی و خدمات شهر قرار گرفتند و در رابطه با اراضی شهید ایرانی و همچنین املاکی که به منظور احداث پارک و اجرای فضای سبز، مورد نیاز منطقه می باشد به مذاکره پرداختند و قول پیگیری آنرا دادند و عملکرد منطقه را به خصوص در اجرای پروژه های عمرانی مثبت ارزیابی کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود