16 آبان 1394
شماره خبر: 152251

پیمانکاران مدیریت شهری کرج مطابق با مبلغ دریافتی کار انجام نمی‌دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیمانکاران مدیریت شهری کرج مطابق با مبلغ دریافتی کار انجام نمی‌دهند


عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری کرج رعایت نمی‌شود، گفت: پیمانکاران به‌ازای مبلغی که از مدیریت شهری دریافت می‌کنند، کار را به درستی انجام نمی‌دهند.
مریم قهرمانی صارم با انتقاد به تعلل در اجرای پروژه مهرویلا کرج، اظهار داشت: مدیریت شهری کاری که در توان خود داشته باشد، انجام می‌دهد و برای انجام این اقدامات زیر بار وام نیز می‌رود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکاران مدیریت شهری، مشکل مالی ندارند، افزود: امروز صورت وضعیت پیمانکاران بلافاصله نقد می‌شود و این درحالی است که در سایر کلانشهرها چنین وضعیتی نیست و همه به صورت تهاتر است. عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ‌پروژه‌های عمرانی کرج با 30 درصد تهاتر و 70 درصد نقدی انجام می‌شود اما متاسفانه سرعتی در اجرای پروژه انجام نمی‌شود.
تقویم زمان‌بندی در پروژه‌های عمرانی شهر کرج وجود ندارد
وی ضمن انتقاد به عدم وجود تقویم زمان‌بندی در پروژه‌های عمرانی شهر کرج، گفت: پیش از این همه پروژه‌ها دارای تقویم زمان‌بندی بودند اما هم‌اکنون مردم خبر ندارند که در شهر چه پروژه‌ای درحال اجرا است و چه زمانی به پایان می‌رسد. قهرمانی با بیان اینکه با بیلانی که درنظر گرفته‌اند، کارها پیش نمی‌رود و همیشه از زمان قرارداد عقب هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که علت این موضوع را جویا می‌شویم نیز دلایلی نظیر تملک را مطرح می کنند که در این زمینه سوال مطرح می‌شود که چرا کارها کارشناسی نشده و بدون انجام اقدامات زیرساختی مانند تملک، اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر می‌کنند. نائب رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه این‌ها بیت‌المال و سرمایه شهر محسوب می‌شود، یادآور شد: پروژه‌های عمرانی شهر به تعداد انگشت‌شمار پیمانکار بزرگ داده شده تا به درستی کار را انجام دهند اما آن‌ها راحت‌ترین کار را انتخاب می‌کنند. وی اظهار داشت: پروژه میدان امام خمینی(ره) که انجام شد و آماده بهره‌برداری است، پروژه‌ای بود که به سبب اینکه آسان‌تر بود، آن را اجرا کردند در صورتی که گره ترافیکی خاصی در آن میدان با توجه به شعاع زیاد آن وجود نداشت.
پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های عمرانی کرج رعایت نمی‌شود
قهرمانی با بیان اینکه موضوع مهم پروژه میدان مادر به عنوان یکی از ورودی‌های مهم شهر محسوب می‌شود، افزود: در زمان بازدید از این پروژه مشاهده کردم تعداد کارگران و ماشین‌آلات، در مقابل قرارداد و مدت زمان آن بسیار ناچیز بود و این در حالی است که در سایر کشورها کارهای عمرانی به صورت شبانه‌روزی پیش می‌رود. وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی است که باید گفت پیوست فرهنگی و اجتماعی رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه دچار مشکلات زیادی برای این پروژه شده‌اند و پیمانکاران به‌ازای مبلغی که از مدیریت شهری دریافت می‌کنند، کار را به درستی انجام نمی‌دهند.
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه پیمانکاران با حداقل امکانات در حال فعالیت هستند و حتی نیروهایی که به کار می‌گیرند پاسخگو نیست، بیان کرد: این پیمانکاران با اطمینان کار و بدون هیچ دغدغه‌ای کار انجام می‌دهند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود