24 آبان 1394
شماره خبر: 152862

جمعیت کرج در بازه زمانی 4 دهه حدود 100 برابر افزایش یافته است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جمعیت کرج در بازه زمانی 4 دهه حدود 100 برابر افزایش یافته است


عضو شورای اسلامی شهر کرج در جمع اصحاب رسانه و خبر اظهار داشت: جمعیت شهرمان در بازه زمانی چهار دهه ای حدود 100 برابر افزایش یافته است این درحالیست که به موازات این رشد جمعیتی و جغرافیایی، محدوده شوارع و معابر توسعه خاصی نداشته است.
حجت الله غلامرضایی در نخستین نشست خبری شورای اسلامی کلانشهر کرج که با حضور بیش از 40 تن از نمایندگان رسانه های جمعی و گروهی در محل سالن جلسات مجتمع رفاهی میلاد برگزار شد، گفت: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به دنبال بهره مندی حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای رفع مشکلات و دغدغه های شهروندان می باشند که خوشبختانه در این زمینه توفیقات مطلوبی نیز حاصل شده و شاهد به ثمر نشستن اقدامات کلانی هستیم. وی با اشاره به ساماندهی قوانین مرتبط با پیش فروش آپارتمان، از صدور شناسنامه مستقل فنی برای هر یک از واحدهای احداثی در مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این قانون، خریداران واحدهای مسکونی از احساس امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود و همچنین تخلفات حوزه پیش فروش آپارتمان نیز به حداقل ممکن خواهد رسید. عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز یکی از چالش های جدی شهرداریهای کشور به شمار می رود، خاطر نشان کرد: با قانونمند شدن پیش فروش آپارتمان و نظارت بیشتر دستگاه قضا و مراجع نظارتی بر روند ساختمان سازی، ساخت و ساز غیرمجاز رو به افول رفته و به مرور زمان ریشه کن خواهد شد. غلامرضایی ادامه داد: تهیه و تصویب نخستین طرح جامع کلانشهر کرج به اوایل دهه پنجاه شمسی برمی گردد و از آن مقطع زمانی تاکنون، جمعیت شهرمان از 100 هزار نفر به حدود دو میلیون نفر افزایش یافته است که رشدی در حدود 20 برابر را شامل می شود و همین تناسب را نیز می توان به محدوده و حریم شهر نیز تعمیم داد که بواسطه مهاجرپذیری بالا، طول و عرض کرج هر روز حجیم تر می گردد. به گفته این عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج، از دهه پنجاه شمسی تاکنون هیچ تغییر خاصی در شبکه راههای ارتباطی و معابر اصلی شهرمان ایجاد نشده است که تشدید معضل ترافیک را به دنبال داشته و اکنون، استان البرز متحمل بیش از 20 درصد ترافیک کشور است.
طرح تفصیلی کرج تنها 25 درصد موفق بوده است
این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش از جمعیت، محدوده، شوارع و معابر، سرانه های خدماتی و کاربری اراضی به عنوان مولفه های اصلی در تهیه و تدوین طرح های جامع و تفصیلی یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، طرح تفصیلی کرج تنها 25 درصد موفق بوده است و فی الحال تناسب عادلانه ای بین جمعیت و سرانه های خدماتی به چشم نمی خورد.
وی در ادامه از تهیه طرح تفصیلی جدید کلانشهر کرج خبر داد و اذعان داشت: یکی از علل اصلی ناکارآمدی طرح قدیمی بکارگیری مشاور غیر بومی بوده است که در تهیه طرح جدید، شهر به 4 قسمت کلی تقسیم بندی شده و تهیه طرح برای هر یک از بخش های فوق الذکر را یک شرکت مهندسی عهده دار است. بر اساس اظهارات غلامرضایی، مدیریت شهری کرج با در نظر گرفتن بحران ترافیک و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن، به دنبال تسریع در تکمیل و بهره برداری از خطوط پروژه مترو است که به همین منظور بالغ بر هزار و 650 میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است. متاسفانه و برغم گذشت 14 سال، پروژه فاصله زیادی با ایستگاه افتتاح دارد و از دولت محترم نیز انتظار می رود که در این زمینه حمایت و همراهی بیشتری داشته باشد. عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صادقانه اصحاب و رسانه در راستای انعکاس صحیح اخبار مجموعه مدیریت شهری، ضمن استقبال از نقد سازنده بیان داشت: رسانه در جایگاه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان از اهمیت و رسالت بسیار خطیری برخوردار هستند و انتظار می رود که در ارباب جراید در بیان کمبودها و مشکلات به نیمه پر لیوان نیز بنگرند و به بیان عملکردها و اقدامات صورت گرفته نیز بپردازند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود