23 فروردین 1391
شماره خبر: 6198

طرح تفصیلی کرج 90 درصد کاربردی است/ ضرورت اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح تفصیلی کرج 90 درصد کاربردی است/ ضرورت اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک

سپیدار آنلاین: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: 90 درصد طرح تفصیلی کرج با رفع مغایرت ها و اشکالات توسط کارشناسان کاربردی است.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عزیز صدر نژاد در گفتگوی رادیویی " در جستجوی فردا " با بیان این مطلب، مثبت بودن اجرای طرح تفصیلی را یادآور شد و عنوان کرد: طرح تفصیلی بازنگری شده با همفکری کارشناسان و تجربه چندین ساله این کارشناسان تهیه و تدوین شده است. وی با بیان اینکه اولین طرح تفصیلی کرج در اردیبهشت ماه سال 1352 تهیه شد، بیان کرد: با شروع انقلاب دو طرح تهیه شد و پس از آن نیز تهیه طرح سوم در دست تهیه و تدوین قرار گرفت که با توجه به آیین نامه اجرایی تدوین طرح و رفع مغایرت های آن بسیار مطلوب بوده است. صدرنژاد با اشاره به رفع مغایرت های موجود در طرح، اظهارداشت: در حال حاضر طرح تفصیلی به صورت 90 درصد کاربردی شده است. وی با مثبت ارزیابی کردن مجموعه فعالیت های صورت گرفته در خصوص تهیه و اجرای طرح تفصیلی بیان کرد: اهتمام و تلاش های مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شورای سوم اسلامی شهر و شهرداری زمینه های مناسبی را برای تهیه طرح تفصیلی به ویژه رفع مغایرت های آن فراهم کرد. عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ابلاغ طرح بازنگری تفصیلی به مناطق افزود: با توجه به این مهم طرح تفصیلی معیار انجام امور شهری در عرصه های مختلف است. وی گفت: در این طرح به طور جامع و کامل سرانه های خدماتی، سکونی و دیگر سرانه های شهری تعیین شده است. صدر نژاد در تشریح روند تهیه طرح تفصیلی کرج گفت این طرح پس از 12 سال پیگیری مجدانه و مستمر حوزه شهرسازی شهرداری کرج به عنوان آخرین نقشه اصلاحیه و رفع مغایرت های طرح تفصیلی این کلانشهر تصویب و طی مراسمی رونمایی شد. وی طرح تفصیلی کرج را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: طرح تفصیلی کرج شهریور ماه سال 1388 به مناطق تحت پوشش شهرداری ابلاغ شد که به واسطه برخی مسائل ، طرح با مغایرت های بسیار زیادی مواجه شد. این مسئول در خصوص دلیل بروز مغایرت های موجود در طرح تفصیلی به گذشت تقریبا هفت سال از مهلت اجرای طرح قبلی اشاره کرد و گفت: گذشت این مدت زمان از قرارداد شهرداری کرج با مشاور تهیه کننده طرح تفصیلی از جمله دلایل بارز شکل گیری مغایرت های طرح بود.
ضرورت اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تهیه طرح جامع حمل و نقل ترافیک گفت: این طرح در واقع مکمل طرح تفصیلی شهر است که موجب ارتقاء کارآمدی امور عمرانی شهری می شود. صدرنژاد به اجرای طرح های مربوط به سازماندهی شبکه ارتباطی اشاره کرد و افزود: شبکه بندی معابر بر اساس طرح تفصیلی و اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک نقش بسزایی در رفع مشکلات ترافیکی شهر ایفا می کند. وی توسعه ارتباطی کرج و شهرهای اطراف، امکان سنجی وضعیت موجود و مطالعه برای آینده شهری را مهم ارزیابی کرد و افزود: ساماندهی وضعیت حمل و نقل شهری مورد نیاز در سطح شهرستان، مطالعه استقرار ایستگاه های درون و برون شهری در سطح استان های اطراف از برنامه های مهمی است که با محوریت طرح جامع حمل و نقل ترافیک دنبال می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود