25 آبان 1394
شماره خبر: 152937

متکدیان احساسات مردم را به یغما می برند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

متکدیان احساسات مردم را به یغما می برند


معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: متکدیان و گدایان خارجی احساسات مردم را به یغما می برند و با سوء استفاده از نیت های خیرخواهانه و پاک شهروندان، سود زیادی به جیب می زنند.
حسن مدیر روستا افزود: متاسفانه بخشی از پیگیری ها و اقدامات معاونت خدمات شهری مبنی بر جمع آوری متکدیان و گدایان خارجی از سطح شهر به دلیل عدم همکاری لازم از سوی شهروندان بی نتیجه مانده است؛ چرا که اصلی ترین راهکار عدم کمک مالی به این افراد است و متاسفانه توجه کافی بدان نمی شود. وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چند طرح ضربتی برای جمع آوری متکدیان در سطح مناطق 12 گانه شهرداری کرج به اجرا در آمده است، اظهار داشت: البته ریشه کنی معضل تکدی گری نیازمند همکاری فرابخشی و هم افزایی کلیه بخش های مربوطه است؛ مادامی که بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضا، اداره کل اتباع استانداری و شهرداریها به مثابه حلقه های واحد یک زنجیره برای ساماندهی تکدی گری تلاش نکنند، اقدامات صورت گرفته عقیم خواهد ماند. این معاون در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه شهروندان برای کمک به نیازمندان و فقراء که یکی از سنت های بسیار حسنه و از تاکیدات دین مبین اسلام است، از مجاری صحیح آن اقدام کنند، دیگر جاذبه ای برای حضور متکدیان در سطح شهر باقی نخواهد ماند و چهره شهرمان نیز نازیبا نمی شود. معاون خدمات شهری شهرداری کرج همچنین گفت: بسیاری از افرادی که تحت عنوان نیازمند و فقیر روانه خیابانهای سطح شهر شده و به غارت احساسات شهروندان می پردازند، مشکل مالی نداشته و عمدتاً از روی عادت و با نیت کلاهبرداری به این حرفه روی آورده اند.
مظلوم نمایی تنها یک روی سکه تکدی گری است
مدیر روستا با تاکید بر اینکه متکدیان به جهت ایجاد ترحم در شهروندان نسبت به بکارگیری کودکان اقدام می کنند، ادامه داد: جای بسی تاسف است که در پیش گرفتن رویه اشتباه برای کمک به نیازمندان موجب دور ماندن کودکان از تحصیل و تفریح شود و باید بدانیم که مظلوم نمایی تنها یک روی سکه تکدی گری است و در روی دیگر آن چیزی جز کلاهبردای، سوء استفاده و سودجویی وجود ندارد. وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تهدید سیما و منظر شهری به واسطه معضل تکدی گری، از شهروندان تقاضا کرد؛ در مسیر خطیر مقابله با تکدی گری همکاری لازم را با معاونت خدمات شهری شهرداری کرج داشته باشند و از هرگونه پرداخت وجه نقدی یا اجناس و کالاها به دوره گردها و گدایان به خصوص متکدیان خارجی پرهیز و خودداری کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود