26 آبان 1394
شماره خبر: 153064

ضرورتها و راهکارهای توسعه فرهنگ کارآفرینی بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورتها و راهکارهای توسعه فرهنگ کارآفرینی بررسی شد


در همایش همسو و همفکر با کارآفرینان که با هدف انتقال تجربه در حوزه های دانشی برگزار شد، ضرورتها و راهکارهای توسعه فرهنگ کارآفرینی توسط کارشناسان ذیربط بررسی و رصد شد.
همزمان با اولین روز هفته جهانی کارآفرینی همایش "همسو و همفکر با کارآفرینان" به همت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج و با هدف انتقال تجربه در حوزه های دانشی و نهادینه کردن کارآفرینی با حضور عزیز اکبریان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل خلیلی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز، غلامرضا حمیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولین بنیاد شهید و جمع کثیری از جوانان ایده پرداز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد. رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر از حضور پر شور جوانان ایده پرداز در این همایش اظهار داشت: یکی از وظایف مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج دریافت ایده های نو و جدید از سوی جوانان خلاق می باشد که بتوانند با استفاده از ایده های نو مدیریت شهری را در اجرای اهداف شهری یاری نمایند. مجید کاویانی افزود: مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورا قصد دارد در این مسیر تأمین کننده نیازهای پژوهشی و برنامه ریزی به منظور پشتیبانی فکری از اقدامات شورای اسلامی شهر و کسب جایگاه مرجعیت برای سایر نهادهای شهری کشور باشد. این مسئول شهری یادآور شد: این مرکز به منظور شناسایی، مشاركت و تعامل تمام کارشناسان فعال و خبره در تصميم سازي و تصميم گيري شهری نسبت به تهیه بانك اطلاعات طرح های مرتبط با رويكردی نوین و خلاقانه در حوزه مدیریت شهری کرج اقدام نمود.
کاویانی انتخاب طرح هاي برتر و ترسيم يك برنامه تعاملي و مشاركتي و منسجم براي جلب مشارکت بیشتر شهروندان، تدوين و ترسيم برنامه ها براي دوره های زمانی كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت و ايجاد بانك اطلاعاتي از طرح ها و کارشناسان خلاق دانست. کاویانی در توضیح باشگاه پژوهشگران شهر اذعان داشت: مرکز پژوهشها جهت پیشبرد اهداف و برنامه های پژوهشی و مطالعاتی خود و با بهره گیری از ظرفیت های داوطلبانه از کلیه علاقمندان واجد شرایط اقدام به راه اندازی این باشگاه کرده است. بر اساس اظهارات وی، علاقه مندان می توانند جهت عضویت در باشگاه پژوهشگران شهر، فرم الکترونیکی مربوطه را تکمیل و در صورت تمایل رزومه خود را نیز ارسال نمایند که امید است تا با همراهی یکدیگر در ساخت شهری ایمن، آرام و شاداب گام برداریم.
انتقال تجربه در حوزه های دانشی و نهادینه کردن کار آفرینی
یادآور می شود، کارآفرینانی چون رضا رضایی، مدیر گروه صنعتی آذین خودرو و رئیس کانون کارآفرینان استان البرز، مهدی مالکی نژاد، مدیر برند جی5، مسعود طهماسب زاده، کارآفرین حوزه سیستم های هوشمند حمل و نقل، مهدی رحمانی، مدیر استارتاپ 1car.ir، حمیدرضا محمدی، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری البرز و وحید عباس زاده، مدیر شرکت مسیر رخداد آبی به سخنرانی پرداختند و به انتقال تجربه در حوزه های دانشی و نهادینه کردن کار آفرینی پرداختند. در این همایش همچنین از تعداد زیادی از کارآفرینان و مربیان کارآفرینی که با برگزاری رویداد هفتگی همفکر به توسعه فرهنگ کارآفرینی در کرج کمک کرده بودند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود