29 آبان 1391
شماره خبر: 15310

بازسازی بافتهای فرسوده با سطحي نگری به سرانجام نمی رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازسازی بافتهای فرسوده با سطحي نگری به سرانجام نمی رسد

سپیدار آنلاین: مدیر طرح ساماندهی تپه مرادآب شهرداری کرج با اشاره به اینکه بازسازی بافتهای فرسوده با سطحي نگری به سرانجام نمی رسد، گفت: در این زمينه محله محروم اسلام آباد نیازمند توجه ویژه است.
حسین عطایی اظهار داشت: در سال 72 طی بازدید رئیس جمهور وقت از محله اسلام آباد، مقرر شد که طرح ساماندهی تپه مرادآب در این کلانشهر اجرا شود. وی با اشاره به تاکید مسئولان برای رفع مشکلات محله محروم اسلام آباد افزود: این طرح طبق مصوبه هیئت دولت از چند سال گذشته تاکنون در کرج در حال اجرا است.
چهار هزار واحد مسکونی در اسلام آباد خریداری و تخریب شد
این مسئول با اشاره بر لزوم آزادسازی اراضی تصرف شده در اسلام آباد، عنوان کرد: تاکنون در فاز اول در حوزه پارک 72 هکتاری، حدود چهار هزار واحد مسکونی و تجاری از شهروندان اسلام آباد خریداری، تخریب و محله مورد نظر پاکسازی شده است. عطایی ادامه داد: در این زمینه از 72 هکتار زمینی که باید در اسلام آباد آزادسازی شود، تاکنون 68 هکتار آن با خرید املاك از شهروندان و تخریب آنها آزادسازی شده است.
وظیفه نوسازی بافتهای فرسوده کرج به طرح ساماندهی محول شد
مدیر طرح ساماندهی تپه مرادآب شهرداری کرج یادآور شد: با توجه به پویایی اجرای این طرح، در سال جاری با تاکید و حمایت ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، مديريت طرح ساماندهی، وظیفه نوسازی بافتهای فرسوده مناطق 12 گانه شهرداری کرج را عهده دار شد. وی اعلام کرد: در این زمینه طبق برنامه ریزی قرار است که بیش از هفت هکتار از اراضی اسلام آباد از خدماتی به تجاری مسکونی تغییر کاربری دهد که این مهم در راستای نوسازی بافتهای فرسوده در این کلانشهر انجام می شود.
آغاز به کار دبیرخانه نوسازی بافتهای فرسوده کلانشهر کرج
این مسئول گفت: با اهتمام ویژه مسئولان طرح ساماندهی تپه مرادآب، دبیرخانه نوسازی بافتهای فرسوده کلانشهر کرج نیز به این مدیریت واگذار شده است. عطایی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با مسئولان مرتبط با نوسازی و بازسازی بافتهای فرسوده در کرج افزود: در این زمینه خط مشی ها برای احیای بافتهای فرسوده کرج مشخص شده است.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود