1 آذر 1394
شماره خبر: 153366

روزبازارهای کرج ساماندهی می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 روزبازارهای کرج ساماندهی می شوند


مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج از ساماندهی روزبازارها در برخی مناطق این کلانشهر خبر داد و گفت: با توجه به دستور شهردار کرج نسبت به ساماندهی بازار روزها، این مهم در اولویت کاری سازمان قرار گرفته است.
صیف الدین جعفری با اشاره به اینکه ساماندهی روزبازارها با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود، اظهار داشت: این عملیات در مناطق 3، 5، 6 و 10 انجام می شود. مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج، ایجاد پارکینگ و احداث سرویس بهداشتی در محل روز بازارها را از اقدامات پیش بینی شده جهت ساماندهی این بازارها برشمرد و افزود: آنچه به عنوان اولویت مهم و اصلی مد نظر سازمان است، ارائه خدمات رفاهی به شهروندان می باشد که برای تحقق آن نیز با برنامه ریزی و سیاست گذاری های کارآمد تلاش می کند. این مسئول با بیان اینکه این بازارها معمولا در محل هایی که زمین خالی داشته باشد احداث می شوند به محل دقیق شنبه بازار در منطقه 10 اشاره کرد و افزود: در این منطقه سه روز بازار دیگر در روزهای سه شبنه و پنج شنبه صبح و بعد از ظهر فعالیت می کنند؛ سه شنبه بازار در منظریه خیابان شهرداری و پنج شنبه بازار صبح درشهردک 110 میدان طالقانی و پنج شنبه بعد از ظهر در رزکان نو، شهرک بنفشه واقع شده اند. وی در خصوص محل و زمان تشکیل روزبازارها درمنطقه 6 شهرداری کرج، اظهار داشت: در این منطقه یک شنبه بازار در حصارک بالا جنب پمپ گاز، دوشنبه بازار در جواد آباد و پنج شنبه بازار در بلوار ظفر واقع شده و فعالیت می کنند. این مسئول با اشاره به حجم بالای جمعیت ساکن در منطقه 3 شهرداری کرج و افزایش میزان تقاضا در این منطقه، تعداد روزبازارهای منطقه 3 را بیشتر از سایر مناطق ذکر کرد و گفت: در محل فردیس خیابان قریشی، چهارراه قریشی یکشنبه بازار، در اندیشه فاز2 دوشنبه بازار، صبح ها در خیابان 16 متری جنب ورزشگاه پوریای ولی و بعد از ظهر ها در مارلیک، میدان سپاه چهارشنبه بازار دایر می شود. جعفری اضافه کرد: در منطقه 5 شهرداری کرج نیز روزهای چهارشنبه، روزبازاری در بلوار هوشیار، پشت امامزاده محمد (ص) برپا شده و شهروندان این منطقه می توانند مایحتاج عمومی خود را در این بازار تهیه کنند.
توزیع مواد غذایی باز در روز بازارها ممنوع است
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج، در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر اعمال پیمانکاران و غرفه داران فعال در روزبازارها اشاره و تاکید کرد: به دلیل اهمیت سلامت شهروندان، توزیع مواد غذایی باز در روز بازارها ممنوع است. وی، ترشی، مرغ، گوشت، ماهی و ... را از جمله مواد غذایی که عرضه آن در روزبازارها ممنوع است، معرفی و عنوان کرد: این مواد در صورتی که در یخچال نگهداری نشوند بر سلامت شهروندان اثر منفی می گذارند و در صورت مشاهده توزیع این مواد در روزبازارها، فرد خاطی جریمه می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود