12 آذر 1394
شماره خبر: 153999

حضور فعال شهرداری کرج در نمایشگاه هفته پژوهش

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حضور فعال شهرداری کرج در نمایشگاه هفته پژوهش


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار کرج از مشارکت این دستگاه در نمایشگاه هفته پژوهش که در پردیس دانشگاه کشاورزی برگزار خواهد شد خبر داد و گفت: 14 تا هجدهم آذرماه هر سال با توجه به اهمیت موضوع پژوهش و مطالعه در کشور به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.
بهروز آقامحمدی این خبر را اعلام کرد و بیان داشت: به همین مناسبت نمایشگاه دستاوردهای مراکز علمی، دانشگاه ها، دستگاه های دولتی و غیردولتی شهر کرج در حوزه پژوهش برپا می شود که این فضا را می توان نوعی فن بازار نیز به شمار آورد. وی، اظهار داشت: در قالب این نمایشگاه، علاوه بر جنبه سمبلیک آن برای جلب توجه به موضوع پژوهش، شرکت های عرضه کننده یا توانمند، از دستاوردهای شان بهره برداری کرده و به این طریق بین نیازها، توانمندی ها و ادارات همپوشانی لازم به وجود می آید تا زمینه ارتباط موثر بین آنها برقرار شود. این مسئول افزود: شهرداری کرج نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی سیاستگذاری در حوزه پژوهش در کنار دانشگاه ها و مراکز علمی، حضور فعالی در این نمایشگاه خواهد داشت. این حضور انجام اموری از جمله تبلیغات محیطی داخل شهر، تهیه امکانات، تامین وسائل نقلیه و اقداماتی نظیر این را شامل می شود.
تحقق 80 درصدی رویکرد پژوهشی شهرداری کرج
وی با بیان اینکه شهرداری کرج بیش از دو دهه است که رویکرد خود را به سوی پژوهش سوق داده است، اضافه کرد: این رویکرد به صورت بکارگیری مشاورین مطالعاتی در حوزه های مختلف مدیریت شهری اعم از شهرسازی، حمل و نقل، خدمات شهری، محیط زیست، عملیات و پروژه های عمرانی، مسائل حوزه مالی، نظام های درآمدی و منابع انسانی، تدوین برنامه های بلندمدت، ارتباط با دانشگاه ها و مراکز وموسسات فنی و کلیه امور انجام می گیرد. آقامحمدی بیان داشت: این رویکرد به ضریب بالای 80 درصد رسیده است به طوری که می توانیم اعلام کنیم به طور قطع ظرف چند سال آتی، شهرداری کرج هیچ گونه فعالیت، عملیات و برنامه ای را بدون پژوهش و بکارگیری مشاور انجام نخواهد داد. وی با رد این دیدگاه که پژوهش نقشی در اداره دستگاه ها، جامعه و شهر ندارد، ادامه داد: ما در شهرداری کرج به صورت دقیق نسبت به بکارگیری کاربردی و موضوعی پژوهش اقدام کرده و تاکید شورای اسلامی شهر و شهردار را در این زمینه به کار بسته ایم. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: خواست مدیریت شهری کرج بر این است که هیچ اقدامی بدون مطالعه و پژوهش یا حداقل مقایسه تطبیقی با فعالیت ها و پروژه هایی که با پژوهش انجام نشده، صورت نگیرد. این مسئول به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و بیان داشت: پیاده روسازی که از امور معمول شهرداری به شمار می آید اکنون بر مبنای مطالعه بهبود معابر انجام می شود. طبق این مطالعات روند بهبود معابر علاوه بر در نظر گرفتن شهروندان عادی، به افراد کم توان و ناتوان جسمی نظر دارد تا با سهولت بیشتری از این امکانات بهره گیری نمایند. آقامحمدی تصریح کرد: ما توانسته ایم نیازهای مطالعاتی شهرداری را در تمام حوزه ها استخراج کرده و گام بندی نماییم به گونه ای که هم اکنون به خوبی می دانیم کدام طرح پژوهشی بر سایر طرح ها اولویت دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود