14 آذر 1394
شماره خبر: 154069

دفتر انتقال تجربه در شورای اسلامی شهر کرج ایجاد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دفتر انتقال تجربه در شورای اسلامی شهر کرج ایجاد می شود


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: با رشد چشم گیر علم و تکنولوژی ایجاد دفاتر انتقال تجربه جهت استفاده از تجارب دیگر کلانشهر ها امری ضروری است.
علی حاج کاظم با بیان اینکه دفتر انتقال تجربه در مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ایجاد می شود، عنوان کرد: ایجاد دفاتری برای انتقال تجربیات و تسهیم دانش از نیازهای اصلی و سازمانی است و شرط حیات و بقای مجموعه ی بزرگی همچون مدیریت شهری دریافت تجربات و استفاده از تجربه و دانش های کسب شده در این دفاتر است. حاج کاظم ادامه داد: این انتقال در حوزه های مختلف کاربردی بوده و دارای مزایای فراوانی می باشد. وی تجربه را نوعی نگاه به گذشته و آینده دانست و افزود: به عبارتی انتقال این تجربه و مدیریت دانش یکی از وظایف استراتژیک مدیران هر سازمانی می باشد و مدیریت شهری کرج نیز از این امر مستثنی نیست. عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: طبق فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) تجربه های زندگی دانش مفید و ثمربخشی محسوب می شوند. در جهان امروز فرصتی برای خطا کردن وجود ندارد چرا که تجربه را تجربه کردن خطاست.
انتقال تجربه مهم ترین دستاورد و مستندسازی تجربیات مدیران است
به گفته حاج کاظم هر چه مستندات موجود دقیق‌تر و روشن‌تر ثبت شده باشد، دانش ارزنده‌تر و كاربردی‌تری را می‌توان به نسل‌های بعدی منتقل كرد. این عضو شورا تصریح داشت: کیفیت و کمیت تجربه های ما در زندگی کاربرد و تاثیراتی دارد و موضوع مهمی است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم. علی حاج کاظم گفت: در دفتر انتقال تجربه با برقراری ارتباط دو سویه با کلانشهرهای کشور امکان بازدید گروهی اعضای شورای شهر از کلانشهرهایی همچون مشهد، تبریز، تهران فراهم می شود که ضمن حضور در جلسات علنی شورا و دیدار با شهردار از مهمترین پروژه های عمرانی هر شهر نیز بازدید به عمل می آید. وی یادآور شد: به منظور تبادل تجربیات در اواخر آذر ماه هیاتی از شورای شهر کرج به کلانشهر اصفهان سفر خواهند کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود