30 آذر 1394
شماره خبر: 155003

اعضاء خواستار فعال سازی قدر السهم شهرداری کرج از بازار ماهان شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اعضاء خواستار فعال سازی قدر السهم شهرداری کرج از بازار ماهان شدند


کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور حداکثری اعضاء در محل سالن جلسات پارلمان شهری و به ریاست دکتر سعید مصطفایی برگزار شد، اعضاء خواستار فعال سازی قدر السهم شهرداری از بازار روز ماهان شدند.
در این جلسه لایحه ای از سوی سازمان میادین میوه و تره بار کرج قرائت گردید که خواستار توافق با سرمایه گذار بازار روز ماهان به منظور از سرگیری فعالیت غرفه های متعلق به شهرداری پس از حدود 6 سال تعطیلی شده بود؛ لایحه ای که نظرات مختلفی را به همراه داشت و موجب واکنش نمایندگان مردم شد. رئیس کمیسیون حقوقی، گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی نه به معنای بخشش از جیب بیت المال، بلکه فرایندی است که طی آن با رعایت صرفه و صلاح شهر و در نظر گرفتن جمیع جهات قراردادی با سرمایه گذار حقوقی و حقوقی امضاء شود که طرفین به سود منطقی و مشروع دست پیدا کنند.
دکتر مصطفی سعیدی با بیان اینکه آیندگان در خصوص عملکرد کنونی ما به قضاوت خواهند نشست و نباید اجازه دهیم که برخی به راحتی حقوق مادی و معنوی شهروندان را زیر پا بگذارند، بیان داشت: غرفه های متعلق به سازمان میادین میوه و تره بار در بازار روز ماهان به عنوان انباری مورد استفاده قرار می گیرند و در مقابل، سرمایه گذار در مقام اعاده خسارت مالی نیز برآمده است. روح الله کیان از اعضای کمیسیون حقوقی نیز تاکید کرد که در خصوص پرونده های این چنینی باید تابع قوانین و مقررات جاری باشیم و اگر دستگاه قضا حق را به سرمایه گذار داده، ما نیز باید به رای صادر شده تمکین کنیم و در مقابل، مدیرانی که زیر بار امضای چنین قراردادی رفته اند را مورد مواخذه و بازخواست قرار دهیم. محمد علی بخشی دیگر عضو کمیسیون حقوقی نیز در تائید صحبت های کیان، با بیان اینکه مدیران شهری باید حافظ منافع مادی و معنوی شهر و شهروندان باشند و هر جا که خطری بیت المال را تهدید کرد، به مقابله بایستند، تصریح کرد: اینکه بهره برداری از بازار روز ماهان مشمول مرور زمان شود، پذیرفتنی نیست. رضا شریفی از نمایندگان مردم کرج در شورای اسلامی شهر با تصریح بر اینکه فضای انتصاب مدیران باید به سمت شایسته سالاری و تخصص محوری گرایش پیدا کند، اظهارداشت: گرچه محتوای این قرارداد یکطرفه و در تضاد با منافع سازمان است اما قاضی پرونده به استناد امضای موجود در ذیل آن، به نفع سرمایه گذار حکم صادره کرده و دیر زمانی نخواهد رسید که پرونده شکل پیچیده تری به خود بگیرد.
داود وحیدی از وکلای مردم در شورای اسلامی شهر کرج نیز با ادبیاتی مشابه به میدان آمد و افزود: متاسفانه هنگام امضای این قرارداد که دارای بار مالی است و باید در صحن علنی به رای گذاشته می شد، این اتفاق نیفتاده است اما امروز که در روند اجرای کار دچار مشکل شده اند، سراغ از نمایندگان مردم گرفته و خواستار بیرون کشیدن سنگ بزرگ از عمق چاه هستند. البته ذات و خاستگاه شورا بر تسهیل امور استوار است اما این به معنای اصلاح تصمیمات غلط برخی مدیران نیست و آنها باید در محضر خداوند متعال و در محضر مردم پاسخگوی اعمال و رفتار خویش باشند. محمود دادگو از اعضای کمیسیون حقوقی طی سخنانی بیان داشت: پیش از این جلساتی با حضور سرمایه گذار بازار روز ماهان در محل شورا برگزار شده است که نتیجه اش استخراج تفاهم نامه ای می باشد که متاسفانه نامبرده از امضای آن سرباز زده و ضمن بی توجهی به زمان و انرژی صرف شده، از کانال های دیگر به دنبال سوجویی بیشتر و سوء استفاده از فضای پیش آمده است فلذا پیشنهاد می کنم که شورا تفاهم نامه مذکور را ملاک و مبنای عمل قرار دهد و از پذیرش موضوعات فراتر از قانون خودداری نماید. در پایان جلسه مقرر گردید که مراتب دغدغه ها و مطالبات مد نظر اعضای کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج از طریق مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار به سرمایه گذار بازار روز ماهان منتقل شود و در صورت موافقت وی با موضوعات مطرح شده، اقدامات ثانویه برای امضای قرارداد نهایی صورت پذیرد و هر دو طرف در سیری قانونی قادر به بهره برداری از فضای متعلق به خویش باشند. یادآور می شود در صورت دستیابی به نتیجه و توافق نهایی، شهرداری کرج و سرمایه گذار خصوصی با سهم 65 به 35 از فضای بازار روز ماهان بهره برداری خواهند کرد و طرفین متعهد به عدم پیگیری دعواهای حقوقی و شکایت های مطرح شده در دستگاه قضا خواهند شد. همچنین شهرداری کرج ملزم به دیوارکشی در زمین مجاور این بازار روز که به صورت غیرقانونی تحت عنوان پارکینگ مورد بهره برداری قرار گرفته است، خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود