30 آذر 1394
شماره خبر: 155005

رفع معارضات و تملکات پیش از اجرای پروژه ها کاهش هزینه را همراه دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رفع معارضات و تملکات پیش از اجرای پروژه ها کاهش هزینه را همراه دارد


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های شورای اسلامی شهر کرج، رفع معارضات و تملکات پروژه ها قبل از اجرای آن است.
حجت اله غلامرضایی ضمن بیان این مطلب افزود: مطالعه دقیق پیش از اجرای پروژه ها و مشخص و رفع شدن مشکلات، معارضات و تملکات، کمک شایانی در سرعت و صرفه جویی بودجه خواهد داشت.
وی در این رابطه به تقاطع غیر همسطح میدان سپاه ( میدان شهید آجرلو ) اشاره کرد و گفت: وجود فیبر نوری، گالری مترو (در محل ساختمان جهاد کشاورزی) و تملکات دیوار سپاه از مهم ترین دغدغه ها بر سر راه اجرای این پروژه بود که خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه مشکلی در خصوص معارضات و تملکات وجود ندارد و این پروژه از پروژه های حساس می باشد. این عضو پارلمان شهری کرج در راستای مشکلاتی که بر سر راه اجرای پروژه حامی وجود داشت، افزود: مدت قرارداد این پل یک سال است اما به علت رفع تملکات و معارضات حدود 11 ماه بلاتکلیف بود که پس از رفع تملکات در حال حاضر رمپ غربی در حال اجرا می باشد. وی افزود: احداث تقاطعات شهری با توجه به پیچیدگی های ترافیکی و اجرایی از یک سو و از سوی دیگر درگیری با تملکات و مسائل شهرسازی، از جمله مهمترین طرح های اجرایی شهری هستند که به کارگیری مهندسی ارزش در آنها می تواند بسیار به توسعه فضای شهری در عین جلوگیری از هدررفت سرمایه و تحمیل هزینه های مازاد بیانجامد. این عضو شورا با تاکید بر لزوم مهندسی ارزش در اجرای پروژه های عمرانی تصریح داشت: این مهم موجب صرفه جویی در هزینه و زمان گردیده و کیفیت اجرای پروژه ها را افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود