8 آذر 1393
شماره خبر: 132611

چانه زنی برای آزادسازی اراضی دولتی طرح میان گذر جنوبی آغاز شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

چانه زنی برای آزادسازی اراضی دولتی طرح میان گذر جنوبی آغاز شود


عضو شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت آزادسازی اراضی دولتی واقع در مسیر اجرای پرژوه میان گذر جنوبی تاکید کرد و گفت: با توجه به قرار گیری 70 درصدی این اراضی لازم است از هم اکنون اقدامات آزادسازی این اراضی انجام شود.
غفور قاسمپور با مطرح کردن موضوع احداث پروژه میان گذر جنوبی، ارسال نامه به معاونت امور استانداری مبنی بر تشکیل کمیته ای که از طریق آن چانه زنی برای آزادسازی اراضی دولتی شروع شود را به شهردار کرج پیشنهاد داد. وی با اشاره به انجام مطالعات صورت گرفته در خصوص اجرای این پروژه و مشخص شدن مسیر اجرای طرح، عنوان کرد: بر این اساس می توان نسبت به تعیین جایگاه اراضی دولتی و آزادسازی آن از ماه آینده اقدام کرد. قاسمپور افزود: اجرای این طرح بصورت فازبندی سرعت اجرای پروژه را افزایش می دهد ضمن آنکه موجب می شود، این طرح عمرانی با رعایت مسائل کیفی روند اجرا را طی کند.
لزوم همکاری دستگاههای دولتی برای انجام تملکات
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای شهر کرج نیز با مطرح کردن موضوع هزینه های عمده اجرای رینگ و میان گذر جنوبی، گفت: هزینه این پروژه در دو بخش تملکات و عملیات اجرایی صرف می شود که با توجه به همسو بودن طول مسیر از تقاطع غیرهمسطح کمربند جنوبی، برآورد می شود، هزینه های اجرای طرح نسبت به هزینه تملکات کمتر باشد. رضا شریفی با عنوان این موضوع که تفاوت عمده هزینه ها مربوط به تملکات است، گفت: به منظور کاهش هزینه های اجرای این پروژه عمرانی، شورای اسلامی شهر کرج به گزینه پیشنهادی مشاور اجرای طرح میان گذر جنوبی که تملکات کمتری در مسیر اجرای طرح را داشت انتخاب کرد. وی با اشاره به انجام اقدامات قانونی در راستای اجرای طرح، بیان کرد: کلیات طرح پس از تصویب در شورای شهر در کمیسیون ماده 5 نیز مطرح، سپس وارد مرحله فازبندی به منظور اجرا می شود؛ به این منظور دقیق سازی پروژه از همه جهات حائز اهمیت است. شریفی تاکید کرد: برای تسهیل و تسریع در امر تملکات واقع در مسیر طرح میان گذر جنوبی باید تفاهم نامه ای با مدیریت استان انجام شود تا در قالب آن تملکات بخش دولتی از طریق استانداری و دستگاههای دولتی انجام شود، قابل ذکر است، تملکات بخش خصوصی نیز باید توسط شهرداری انجام گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود