9 دی 1394
شماره خبر: 155509

یوم الله 9 دی بستر رشد بیداری اسلامی را هموار ساخت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

یوم الله 9 دی بستر رشد بیداری اسلامی را هموار ساخت


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: حماسه تاریخی 9 دی با آشکار ساختن ظرفیت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمنان، بستر رشد بیداری اسلامی را هموار ساخت.
مریم قهرمانی صارم؛ به مناسبت گرامی داشت سالگرد حماسه نهم دی ماه، پیامی را صادر کرد. در این پیام آمده است
به نام خدا
روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل هم‌اند؛ این انسان‌ها هستند، اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر متمایز کرده و چون پرچمى نگه می‌دارد تا راهنماى دیگران باشد. روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، ازوقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است. مردم در هر جایی که احساس کردند برای حفظ کشور و منافع ملی باید اقدام کنند، خوب درخشیدند. در موضوع 9 دی 88 چند عامل اساسی مردم را به صحنه کشاند. اول این‌که به ارزش‌های اسلامی اهانت شده و ملت حسینی(ع) ما با شور عاشورایی، خود را موظف به حمایت از اصول و شعائر مذهبی و آیینی خود دانستند. عامل دوم توهین برخی به بنیانگذار و میراث گرانقدر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بود. در این برهه عده ای معاند، شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر دادند که باعث به صحنه آمدن مردم و حمایت قاطع از اصل ولایت فقیه و اعلام پیروی از رهبر انقلاب شد. همچنین عامل سوم برای حضور پرشور مردم در این روز ضرورت حفظ نظام بود؛ بر این اساس مردم با مد نظر قرار دادن اصل بصیرت و احساس وظیفه نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی، خود را موظف به حضور در صحنه و حفظ کلیت نظام دانستند. دهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی «حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود»
اگر بخواهیم این بیعت مجدد مردم با نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را ریشه‌یابی کنیم باید به گذشته بازگردیم که نظام جمهوری اسلامی با پشتیبانی همین مردم شکل گرفت؛ اصولاً نهضت اسلامی ما به رهبری حضرت امام(ره) با حضور گسترده مردم در سال 57شکل گرفت و اهمیت روز 9 دی کمتر از سایر ایام‌الله دوران انقلاب اسلامی مثل 22 بهمن نیست. آری، مردم خوب و مسلمان ما وقتی احساس کنند آرمان‌ها و ارزش‌های آنها و نظام جمهوری اسلامی که برای تثبیت این ارزش‌ها شکل گرفته در خطر است، پیشگام می‌شوند و در دفاع از نظام جمهوری اسلامی از ایثارگری و جانبازی دریغ نمی‌کنند.
مریم قهرمانی صارم
عضو شورای اسلامی شهر کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود