14 دی 1394
شماره خبر: 155857

اجرای طرح هوشمندسازی و اتوماسیون سیستم آبیاری قطره ای در كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اجرای طرح هوشمندسازی و اتوماسیون سیستم آبیاری قطره ای در كرج


مسئول واحد تاسیسات آب سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح هوشمندسازی و اتوماسیون سیستم آبیاری قطره ای مساحت 4 هکتار برای اولین بار در کرج در نهالستان بزرگ محمدشهر خبر داد.
علی بور با اعلام این مطلب اظهار داشت: از سوی این واحد طی هشت ماه گذشته بیش از 16 هزار متر انتقال آب خام و 43 هکتار شبکه توزیع آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی) از جمله در پروژه های شهدای پلیس، دامپروری، باغستان، پارک بهشت و مشاهیر و ... انجام شده است. بور ادامه داد: طی مدت مذکور همچنین 42 لیتر در ثانیه آب خام از طریق احیای قنوات متروکه و آبهای سطحی به فضای سبز کرج تزریق شد که از جمله این قنوات می توان به قنات بهارستان، اشتراکی، استقلال و صوفی آباد اشاره کرد. مسئول واحد تاسیسات آب سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در اجرای پروژه احیای قنات صوفی آباد، هدف تامین آب خام مناطق 4، 5، 6، 7 و 12 و رفع مشکل آب گرفتگی منازل شهروندان به خصوص در منطقه 6 بود که تاثیر به سزایی در رفع این مشکلات و رضایت شهروندان داشت.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی، قرار است که در آینده توسط این واحد حدود 3 کیلومتر انتقال آب خام جهت اجرای شبکه های توزیع آبیاری در مناطق مذکور اجرا شود. این مسئول با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در نهالستان بزرگ کرج واقع در محمدشهر گفت: اجرای شبکه انتقال به طول دو هزار متر، طراحی و اجرای سیستم آبیاری بارانی به وسعت 1.5 هکتار و سیستم قطره ای در 5.5 هکتار از جمله اقدامات انجام شده در نهالستان است. بور در ادامه از اجرای طرح هوشمندسازی و اتوماسیون سیستم آبیاری قطره ای به مساحت 4 هکتار در نهالستان بزرگ کرج و همچنین پیاده سازی دستگاه کنترلر ایستگاه پمپاژ چاه شهید چمران که از طریق پیامک امکانپذیر است، (مدیریت از راه دور) خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود