14 دی 1394
شماره خبر: 155872

لزوم راه اندازی کمیته سازمان های مردم نهاد در مدیریت شهری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم راه اندازی کمیته سازمان های مردم نهاد در مدیریت شهری کرج


نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج اختصاص بودجه برای راه اندازی و تقویت کمیته سازمان های مردم نهاد در مدیریت شهری را ضروری دانست.
مردم قهرمانی با بیان این مطلب که هفته آتی بررسی بودجه سال 95 مدیریت شهری بررسی می شود؛ عنوان کرد: هدف از مطرح شدن این مهم توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در حوزه مدیریت شهری و در راستای ارتباط و تعامل بیشتر این مجموعه های خدمت رسان با دیگر سازمان ها می باشد که بی شک اختصاص بودجه برای تقویت این نهادها امری ضروری است و مورد بررسی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: طی سال های گذشته فعالیت و ارتقای سازمان های مردم نهاد پیشرفت خوبی داشته و این سازمان ها خدمات تخصصی خود را در بخش های مختلف و مورد نیاز شهر و شهروندان به موازات بخش های تخصصی استانی و شهری کرج ارائه می دهند که از این طریق مسائل و معضلات اساسی مردم و شهر مرتفع می شود. وی در ادامه سخنان خود به ایجاد زیرساختهایی به منظور همکاری بیشتر با سازمانها در زمینه آگاهی دادن به مردم نسبت به مسائل حقوقی، آموزش سبک زندگی صحیح و رسیدن به سلامت اجتماعی، آگاهی و آماده ساختن شهروندان برای همکاری با مدیریت شهری در راستای مرتفع کردن مشکلات شهری و … تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه می توان در دستگاه ها و نهادهای مختلف شهری و استانی از توان و ظرفیت این نهادها بهره گرفت. این عضو شورا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و لزوم تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی، توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جهت آگاهی و آموزش و فرهنگ ازی در این زمینه را ملموس دانست. قهرمانی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج نگاه ویژه ای به تشکل های مردمی دارند و خواستار همفکری و تعامل بیشتر با آنها در زمینه های فرهنگی، اجتماعی ، خدماتی و … می باشند. وی معقتد است، مردم بیشترین اعتماد را به سازمانهای مردم نهاد دارند و مدیریت شهری کرج نیز از جایگاه و امکانات مناسبی برای خدمت رسانی به شهر و شهروندان برخوردار می باشد و می توان با همکاری دو سویه این دو بخش شاهد نتایج و پیشرفت های کارآمدی در این کلانشهر باشیم. به گفته قهرمانی تقویت سازمانهای مردم نهاد، گسترش فرهنگ کار داوطلبانه، حفظ محیط زیست و مسئولیت پذیری در بین شهروندان را گسترش داده و اجتماعات فعال و هدفمند در محلات می توانند کمک شایانی به مدیریت شهری داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود