17 دی 1394
شماره خبر: 156104

مديريت پسماند مقوله اي فرابخشي است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مديريت پسماند مقوله اي فرابخشي است


نائب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اينكه مديريت پسماند مقوله اي فرابخشي است و همه ادارات ، سازمانها و نهادها در برابر اين موضوع مسئولند، گفت : بازيافت زباله ها و استفاده مجدد از مواد و منابع علاوه بر اينكه از اتلاف سرمايه ها جلوگيري مي كند امروزه به عنوان يك منبع در آمدي مد نظر مي باشد .
محمد علی بخشی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء به یکی از دغدغه های مهم کلانشهرهای کشور تبدیل شده گفت: اگر در مسیر کاهش دفن زباله ها در مرکز حلقه دره حرکت نکنیم، در آینده ای نزدیک شاهد بروز چالش های عدیده زیست محیطی خواهیم بود. عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: زباله يا همان طلاي كثيف كه تا ديروز مصيبتي عظيم براي مديران شهري محسوب مي شد امروز به عنوان يك فرصت كسب در آمد مورد توجه مديران شهري مي باشد و در همين رابطه باید از تجارب ديگر كشورها در زمينه مديريت صحيح زباله و پسماندهاي شهري بهره گيريم . وي همچنين آماده سازي نسل هاي فردا ، ضرورت آشنايي كودكان با مباحث مديريت پسماندها خصوصاً موضوع تفكيك از مبدا را مورد تاكيد قرار داد و گفت : رسانه ها نقش سازنده ای در فرهنگ سازی و آموزش این امر می توانند داشته باشند.
این مسئول افزود : مدیریت شهری کرج زير ساخت هاي لازم در بحث مديريت پسماند را فراهم نموده و با احداث كارخانه بازيافت مواد و توليد كمپوست، مركز دفن مهندسي بهداشتي پسماندهاي شهري و تصفيه خانه شيرابه زباله بستر لازم را براي مديريت صحيح پسماندهاي شهري آماده ساخته است و تنها موضوعي كه مي بايست از اين پس با جديت دنبال شود فرهنگ سازي ، آموزش شهروندي و اطلاع رساني در خصوص مباحث مربوط به قانون مديريت پسماندها مي باشد. علی بخشی در پایان گفت : اقتصاد شهري در حوزه مديريت پسماندها بسيار مهم است و همراه سازي و مشاركت مردم در موضوعات عمومي از اهميت خاصي برخوردار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود